Přibývající věk, přibývající kila: Štíhlá figura po třicítce není zadarmo

22. listopadu 2018 Redakce Lifee.cz
unsplash.com
unsplash.com

Říká se, že věk je jen číslo, což může platit o našem zevnějšku. To samé se ale úplně nedá říct o tom, co vidět není. Jsou tím míněné především funkce, které zařizují správný chod našeho těla. Nezpozorovala jste, že ráno po propité noci je stále horší a horší?

To samé platí i o metabolismu. Stejně jako je na začátku dne připravený na velké výzvy v podobě vitální snídaně, večer, když do sebe nacpete pytel brambůrek, vám bude těžko. To proto, že aktivita vyvíjená po celý den vyčerpala nejen vás (psychicky), ale i metabolismus se zpomaluje a unavuje. Stejně tak by se to dalo přenést na celý náš život. Jako mladice jste mohla spořádat cokoliv, vypít cokoliv (a v podstatě) se vám „nic nestalo“. Čím jste starší, tím je pro vás i vaše tělo obtížnější vypořádat se s alkoholem nebo kaloriemi. Tělo už tak dobře prostě nespaluje.

Obzvláště s příchodem trojky jako první cifry vašeho věku se ukládají všechny hříchy do oblasti břicha, stehen a zadku. Ano, mluvíme o té sušence, jejíž zbytky máte ještě mezi zuby. Chování těla se zkrátka mění. Ačkoliv vážíte stejně, svalová hmota se mění ve prospěch tuků. Je to přirozený proces spojený s rostoucím věkem.

Pokud chcete mít i po třicítce figuru jako lusk, vyhněte se drastickým dietám. Ty vám sice přinesou okamžitý a naoko efektivní úbytek váhy, ale vaše tělo bude doslova trpět. Ještě více tím zpomalíte metabolismus a jo-jo efekt na sebe nenechá dlouho čekat.

Ideálním řešením je vyvážený poměr příjmu energie a výdeje. Jíst byste měla hodně bílkovin a minimum sacharidů. Tím se zbavíte tuku na břiše, zatímco menšího pozadí, štíhlejších stehen nebo paží docílíte pouze pravidelným cvičením. Vhodnou dietou je tedy ta proteinová – snížení sacharidů a zvýšení bílkovin zbaví vaše bříško tuku, aniž byste tratila na svalech, kterých s postupujícím věkem přirozeně ubývá.