Ovesná kaše při dietě? Ano, ale jen ráno

15. listopadu 2018
Pixabay.com
Pixabay.com

Ovesné vločky jsou nedílnou součástí jídelníčku i vrcholových sportovců. Je to kvůli hojnému obsahu vitamínů, minerálů, omega-3 mastných kyselin, kyseliny pantotenové a listové. Ne ale u všeho zdravého jídla platí, že je vhodné i při dietě. Jak je to tedy s ovesnou kaší?

Díky nízkému glykemickému indexu po zkonzumování potravin z ovesných vloček nebudete mít po chvíli hlad. Zasytí vás na dostatečně dlouhou dobu a mlsný jazyk vám nebude slinit pokaždé, když projdete kolem lednice. Na 100 g ovesné kaše připadá 572 kJ, což je 16,71 kalorií. V porovnání doby, kterou se budete cítit sytá a přijaté energie, jsou tyto hodnoty více než příjemné.

Ovesné vločky obsahují tzv. komplexní sacharidy. Ty se do organismu uvolňují průběžně a udržují v normě hladinu inzulinu. Ten je důležité mít pod kontrolou z toho důvodu, že pokud jeho výška přesáhne určitou hranici, přeměňuje přebytečné cukry na podkožní tuk.

Sacharidy naše tělo potřebuje, o tom žádná. Pokud si je odepřete, tělo bude brát zásoby ze svalových bílkovin. Tudíž sice zhubnete (podle váhy), ale ubude vám svalová hmota, nikoliv tuky. Budete slabá a hladová.

Pokud tedy redukujete hmotnost a vybrala jste si jako parťáka do boje za zdravější tělo ovesnou kaši, nepokazte své snažení banální chybou. Hodně lidí totiž dělá chybu v tom, že si ovesnou kaši dochutí. Cukr a med vyměňte za skořici. Ta, i přesto, že je nasládlá, nemá mnoho kalorií a hladinu cukru stabilizuje. Navíc obsahuje cenné antioxidanty. Jako „zlepšovák“ můžete do kaše přidat i nakrájené ovoce nebo ořechy. Všeho ale s mírou. I když se jedná o zdravé potraviny, ovoce má spoustu cukrů a ořechy zase spoustu energie.

Co se týká právě energie, ovesná kaše je skvělou volbou pro snídani. Tento pokrm pozitivně ovlivňuje nervovou soustavu a vám se hned půjde do práce lépe. Snídaně by měla být vydatná a sytá. To nepochybně tímto způsobem nezkazíte. Rozhodně si ale nedávejte vločky v pozdních večerních hodinách. Přes den se tělo unaví a k večeru už není schopno takovouto dávku energie zpracovat, tudíž si ji uloží „na potom“.

Zavří­t reklamu