4 tipy, jak nakopnout metabolismus a zbavit se tak kil navíc

18. října 2018
unsplash.com
unsplash.com

Trápí vás pomalý metabolismus? Chtěla byste zhubnout, ale spalování vám nejde rychle? S přibývajícím věkem je navíc shazování přebytečných kil těžší, a to právě i kvůli pomalejšímu metabolismu. Jak ho tedy nastartovat?

Fungování organismu, zvláště po překročení třicítky, se velmi mění. Svalová hmota ubývá, tělesné funkce se zpomalují a hormony skáčou jako na trampolíně. To vše má za důsledek zpomalení metabolismu a s ním i nežádoucí nárůst váhy. Se vším se dá ale něco dělat a i přes nepříznivou situaci můžete vytáhnout do boje proti kilům navíc.

Nevynechávejte snídani
Nejste zvyklá snídat? Jestliže se vám představa konzumace jídla v brzkých ranních hodinách příčí, vypijte alespoň ovocné smoothie, jogurtový nápoj nebo si rozmixujte vločky s banánem a mlékem. Ihned po probuzení má totiž tělo energii jen na dalších 30-60 minut, poté už začíná čerpat ze zásob. Snídaně je nejdůležitější jídlo dne a velmi ovlivňuje to, jak se vám celých následujících 24 hodin podaří. Ať už co se týká vaší psychické pohody, tak i toho, že vám po dvou hodinách začne při poradě v práci kručet v břiše.

Pijte vodu s citronem
Vodu z kohoutku nechte chvíli odtéct a poté si do sklenice natočte vlažnou vodu a přidejte citron. Vypijte ji nalačno a metabolismus se, dobrým vyprázdněním, ideálně nastartuje. Studené, či dokonce ledové vodě se vyhněte, trávení v žaludku se tím zbrzdí. Dodržování pitného režimu je obecně důležité pro dobrý chod nejen vašeho trávicího systému, ale celého těla.

Nelenošte
S přibývajícím věkem je těžší udržet svalstvo v kondici. Svalová hmota ubývá, ochabuje, a proto se pro zrychlení metabolismu musíte více snažit. Aktivního využití svalů můžete dosáhnout i obyčejnou procházkou, 20 minutovým během nebo lehkým aerobním cvičením opakovaným 3–4x týdně. Jakýkoliv pohyb bezesporu není na škodu.

Zařaďte bílkoviny
Trávením bílkovin se metabolismus zabývá delší dobu, což podporuje jeho činnost. Získat je můžete z potravin, jako jsou vejce, neslazené mléčné výrobky, libové maso nebo sýry. Ani vegetariáni a vegani nemusejí o zdroje bílkovin přijít, dostatek jich je v tofu, ořechách nebo luštěninách. Fungování vašeho metabolismu se tak díky nim zlepší až o 20–30%.