Speciál: Hubněte s námiTestovánísoutěže

5 výmluv, proč se vyhýbáte pohybu. Skoncujte s nimi jednou provždy

5 výmluv, proč se vyhýbáte pohybu. Skoncujte s nimi jednou provždy
Zdroj: Pixabay.com
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Jste odhodlaní shodit nějaké to kilo, ale jakmile se vyskytne sebemenší příležitost vyhnout se vaší další lekci Zumby nebo spinningu, využijete ji? Zbavte se jednou provždy těchto výmluv a uvidíte, že si sport zamilujete. Kila pak půjdou dolů sama.

Jana Jánská 3. listopadu 2020

1. Nevíte, jak začít

Neodkládejte změnu na až, ale jednejte hned. Až si pořídíte členství ve fitness klubu nebo až budete mít méně práce, to jsou jen výmluvy. Udělejte drobné změny okamžitě. Buďte pro začátek víc času na nohou.

Aplikujte pravidlo „tři minuty na hodinu“. Tedy po každé prosezené hodině se jděte na tři minuty projít. Stačí navštívit kolegy ve vedlejší kanceláři nebo během reklam utřít prach v bytě. Drobná změna vám získá až 30 minut chůze denně a jakmile si na to vaše tělo zvykne, budete chtít trávit pohybem více času.

Lucie (31): Moje kamarádka je věčná dietářka, nedá se s ní normálně bavit. Musím počkat, až to vzdá, pak je s ní řeč
Mohlo by Vás zajímat:

Lucie (31): Moje kamarádka je věčná dietářka, nedá se s ní normálně bavit. Musím počkat, až to vzdá, pak je s ní řeč

2. Nemáte dostatek času

Máte pocit, že cvičení vám brání v péči o rodinu nebo že kvůli němu nemáte dostatek času na pracovní povinnosti? Ve skutečnosti je tomu právě naopak. Pohyb je součástí základní péče o zdraví a pokud chcete zvládnout všechny povinnosti, potřebujete být především v dobré kondici. Nemáte-li času nazbyt, rozdělte své sportovní aktivity na malé úseky. I krátká procházka zvýší vaši pracovní výkonnost na další dvě hodiny. A do akce zapojte také své ratolesti. Vypravit se můžete společně do bazénu, na projížďku na kole, zahrát si pétanque nebo vyrazit na brusle.

Dietní rychlovka: Jídelníček pro klíčové tři dny, které nastartují hubnutí
Mohlo by Vás zajímat:

Dietní rychlovka: Jídelníček pro klíčové tři dny, které nastartují hubnutí

3. Sporty vás nudí

Povinné tělocviky vám zošklivily pohyb ve všech jeho podobách? Nebojte se hledat a zkoušet stále nové sporty. Latinskoamerické tance, lezení nebo taj-či, fantazii se meze nekladou. Stanovte si také odměny za splnění cílů. Pokud s pohybem začínáte, můžete si stanovit svižnou půlhodinovou chůzi třikrát týdně. A za odměnu si dopřejte třeba novou rtěnku.

4. Neradi se zadýcháte

Aerobní aktivity jsou prospěšné pro váš kardiovaskulární systém, upravují hladinu cholesterolu a pomáhají spalovat tukové zásoby. Pokud je neradi provozujete, protože při nich sotva popadáte dech, prostřídejte je s odlišným druhem pohybu, jako je například pilates. Uvidíte, že po čase na tom s dechem budete líp.

Keto dieta: 7 varovných signálů, že ubližuje vašemu tělu a měli byste s ní okamžitě přestat
Mohlo by Vás zajímat:

Keto dieta: 7 varovných signálů, že ubližuje vašemu tělu a měli byste s ní okamžitě přestat

5. Bolavá záda

Odpočíváte většinu dne na gauči s bolestmi zad? Tak právě pohyb vás těchto bolestí zbaví. Až 80 % problémů vyřeší vhodný druh pohybu. Když nemáte dostatek pohybu, vaše svaly ochabují a nepodpírají dostatečně páteř. Bolest se odpočinkem jen stupňuje. Pro začátek vyzkoušejte svižnou chůzi. Při ní se uvolňují endorfiny, které vám zlepší náladu a utlumí vnímání bolesti.

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články