Křivoklátský expres znovu zahouká: Vypravte se na hrad parním vlakem a nenechte si ujít velikonoční trhy na nádvoří

13. dubna 2019
archiv ČD
archiv ČD

Nevíte, kam se o velikonočních svátcích vypravit na výlet? O víkendu 20.-21. 4. se údolím Berounky vydá na svou tradiční cestu Křivoklátský expres. Z pražského smíchovského nádraží vyrazí přes Křivoklát, kde můžete navštívit tradiční velikonoční jarmark, Rakovník až do Muzea Českých drah v Lužné u Rakovníka.

Vlak v čele s lokomotivou Štokr odjede z pražského smíchovského nádraží v 9:26 hodin. Z důvodu výluky vlak pojede po odklonové trase přes Rudnou u Prahy a Nučice do stanice Beroun-Závodí. Vlak nepojede přes stanici Beroun. Po dvacetiminutové zastávce v Berouně-Závodí, nutné k objetí lokomotivy, vyrazí vlak dále proti toku řeky Berounky přes Nižbor a Zbečno až k majestátnímu gotickému hradu Křivoklát.

 

Na Křivoklátě jsou pro návštěvníky připraveny každoroční oslavy příchodu jara v podobě staročeského a řemeslnického jarmarku. Ten doplňuje bohatý kulturní program s možností absolvovat i komentované prohlídky původně přemyslovského hradu. V sobotu a neděli se také očekává příjezd knížete a kněžny z Fürstenberku (ve 13 hodin). O hudební a taneční prvek se postarají folklorní soubory a kapela Klamovka. Ochutnat zde můžete také mnoho dobrot. Děti zabaví divadlo eMILLIon či písničky Gábiny a Katky. Nebude chybět kejklíř Vojta Vrtek nebo Křivoklátský flašinetář. Po předložení jízdenky z parního vlaku získáte slevu na vstupné na prohlídku hradu.

Z Křivoklátu pokračuje parní vlak přes město Rakovník až do Lužné u Rakovníka, kde mají milovníci historie a techniky možnost navštívit železniční Muzeum Českých drah, které si v letošním roce připomíná dvacet let od svého otevření. Vzniklo v prostorách historické výtopny Buštěhradské dráhy Lužná – Lišany. V areálu je vybudován okruh úzkorozchodného kolejiště o rozchodu 800 mm s možností svezení pro návštěvníky.

Při prohlídce muzea uvidíte osobní a především nákladní vozy z různých časových období. Najdete tu jak nablýskané parní lokomotivy širokého věkového rozpětí a mnoho osobních i nákladních vagonů, tak nejrůznější předměty z  historie železnic, například signalizační a zabezpečovací techniku, již téměř nepoužívané nářadí, modely vlaků a také železniční dílny, kde se opravují a renovují staré exponáty.