Fit a krásnátestovánísoutěže

Svačiny do školy, které děti opravdu snědí: Je lepší chléb s pomazánkou anebo sladké palačinky?

Svačiny do školy, které děti opravdu snědí: Je lepší chléb s pomazánkou anebo sladké palačinky?
Zdroj: freepik.com
+ 2 fotky+ 3 fotky
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Kolikrát jste jako děti nedojedli svačinu a pak se báli, že vás maminka vyhubuje. Dnešní školáci na tom nejsou o nic lépe. Můžeme jim ale pomoct a připravit svačinu nejenom zdravou, ale i dobrou.

Jana Šulcová 8. září 2020

Příprava domácí svačiny pár minut, ale vyplatí se. Ve škole totiž bude sedět vaše spokojené dítě, které s přehledem zvládne všechny své aktivity a úkoly. Navíc, když jej naučíte správně a včas jíst, výrazně snížíte možnost pozdějšího vzniku obezity a vštípíte mu základy správného stravování do jeho budoucího života. Pamatujte: školáci, kteří pravidelně svačí, bývají při vyučování více soustředění, klidnější a méně unavení. Naopak děti, které svačinu opomínají, zkonzumují během dne mnohem víc nevhodných pokrmů a nápojů, bývají hyperaktivní a nesoustředěné.

Svačinové menu

Základem dětských svačin bývá téměř vždy pečivo. Dbejte proto na jeho kvalitu a nakupujte jej u pekaře, nikoli připravené ze zmražených polotovarů. Malé děti mají oproti dospělým nižší nároky na denní příjem vlákniny, a proto není podávání celozrnného pečiva nutností. Děti ve školním věku ale můžete pomalu přivykat na pečivo s podílem celozrnné pšeničné, žitné, ječné nebo špaldové mouky.

Chléb s pomazánkou nebo sýrem je rozhodně příkladem správné svačinky. Ale – je velmi důležité dbát na jejich výběr. Nejlepší jsou tvarohové pomazánky a čerstvé sýry typu žervé. Vhodnou pomazánku můžete připravit rychle a jednoduše i doma: polotučný tvaroh stačí rozmixovat s kouskem másla, zeleninou a vše nakonec dochutit bylinkami. Vyváženost svačiny podpořte kouskem ovoce nebo zeleniny, které také přispívají k celkové pestrosti pokrmu.

Hřešte zdravě: TOP 5 nejlepších sladkých receptů s proteinem
Mohlo by Vás zajímat:

Hřešte zdravě: TOP 5 nejlepších sladkých receptů s proteinem

Nezapomínejte na nápoje

Důležitý je také pitný režim dětí. Přemýšlíte, zda jim připravit do školy džus, nebo raději limonádu? Přednost dejte čisté vodě, kterou můžete dochutit lístky máty nebo meduňky, popřípadě čerstvou citrónovou nebo pomerančovou šťávou. Pouze u dětí s vyšší fyzickou aktivitou během dne můžeme jako součást svačiny přidat navíc 100% džus, i ten je však nutné naředit vodou.

Jak velké porce

Velikost a složení svačiny jsou velmi individuální. Záleží na věku, tělesné stavbě a hlavně na fyzické aktivitě během dne. Malý sportovec by měl mít určitě větší energetický příjem než jeho vrstevník, který má aktivního pohybu minimum. K běžné svačině přidejte u sportujícího dítěte ještě kus ovoce, malou tyčinku lisovanou z ovocné dřeně, hrst ořechů nebo nesířeného sušeného ovoce. Zvýšenou potřebu bílkovin zajistíte přidáním acidofilního mléka, kefíru, jogurtového nápoje či plátku šunky, vajíčka nebo tvrdého sýru navíc. Příprava domácí svačiny zabere minimum času.

Recepty na zdravé snídaně a svačinky pro každou věkovou skupinu
Mohlo by Vás zajímat:

Recepty na zdravé snídaně a svačinky pro každou věkovou skupinu

Aby snědly všechno

A jak přesvědčíme děti, aby zdravé potraviny všechny snědly a dokonce i s chutí? Jednoduše, pohrajte si se vzhledem jídla. Vždyť malí i větší mlsalové mají rádi příběhy, tak proč jim nedopřát pohádku přímo ke svačině. Zkuste je do přípravy i zapojit. Možná budete překvapeni mírou jejich fantazie a kreativity.

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články

Zavří­t reklamu