Tipy pro štíhlou postavu: Jak ze cvičení získat maximum, když chcete zhubnout?

20. března 2019
Vojtěch Herout
Vojtěch Herout

Pokud chcete opravdu zhubnout, nemůžete do toho jít napůl. Naposledy jste si hubnutí dávali jako novoroční předsevzetí a podívejte, jak to dopadlo. Teď ale přichází jaro a je nejvyšší čas se do toho pořádně opřít, abyste léto nemuseli trávit doma u větráku.

Vše si pečlivě naplánujte

Na začátku je každý z nás namotivovaný, ale jakmile nejsou po týdnu vidět výsledky, nadšení mnohých upadá.

Ke zdravému a štíhlému tělu nevedou zkratky. Obtížný začátek překonáte nejlépe tak, že si stanovíte několik dílčích cílů, které vás budou postupně posouvat kupředu a motivovat k tomu, abyste pokračovali na cestě k vašemu konečnému cíli. Respektujte celkový proces změny,“ radí trenérka fitness Mgr. Kateřina Hollerová. A dodává: „Vyvarujte se složitostí. Nesnažte se napodobovat krkolomné cviky fitness youtuberů. Nevěřte sacharidovým vlnám. Nehledejte inspiraci u těch, kteří se připravují na závody ve fitness. Pro začátek se zkuste držet několika jednoduchých zásad, jak začít se zdravým životním stylem.“

Změňte stravovací návyky

Začněte tím, že si uděláte přehled o tom, co jíte. „Zapisujte si do telefonu, počítače nebo na papír všechno, co během jednoho týdne sníte a vypijete. Většina mých klientů je svými stravovacími návyky velmi nemile překvapena,“ říká nutriční specialistka Ing. Monika Bartolomějová.

V dalším kroku označte potraviny, které podle vás nepatří do zdravého životního stylu zvýrazňovačem a pokuste se omezit jejich konzumaci.

V ideálním případě požádejte o radu nutričního specialistu. Vyvarujete se díky tomu spoustě začátečnických chyb a omylů. Odborník vám pomůže se sestavením jídelníčku, bude na vás dohlížet, motivovat a pomůže vám s nastavením trvale udržitelných vhodných změn,“ radí Bartolomějová.

Začněte se hýbat

Začít sportovat je jednodušší, než si myslíte. Prostě musíte začít!

I když se můžete setkat s tím, že vám trenér doporučí určitý druh sportu na základě jeho zkušeností, neberte to jako dogma,“ říká trenérka Katka Hollerová. Dělejte to, co vás baví.

Někoho baví běh, kolektivní sporty, kruhové tréninky s vlastním tělem, zatímco druhý nedá dopustit na silový trénink v posilovně nebo jízdu na kole. Nenechte se tlačit do něčeho, co dělat nechcete, protože u toho stejně nevydržíte a výsledný efekt se nedostaví,“ vysvětluje Hollerová.

Pokud nevíte, co vás baví, tak zkoušejte všechno možné. Kombinujte. „Dříve či později si pohyb zamilujete a stane se vašim životním stylem, což je vlastně jediná možnost, jak si celoživotně udržet štíhlé tělo a zdravého ducha,“ usmívá se trenérka Katka.