Hlad je normální a ananas vyřeší vše – znáte nejčastější mýty o hubnutí?

20. ledna 2020
Pixabay.com
Pixabay.com

Protože mýtů kolem hubnutí panuje opravdu spousta, připravili jsme pro vás druhou část o nejrozšířenějších nesmyslech, které o hubnutí panují a které si s oblibou předáváme mezi sebou. Takže čemu byste měli přestat zarytě věřit?

Při dietě musím jíst jen light výrobky

To je ale podle odborníků právě velký nesmysl. Light výrobky mají sice snížený obsah tuku, zato však mají poměrně velký podíl cukrů a naopak. Platí to zejména u light jogurtů nebo tvarohů. Další nebezpečí se pak skrývá v tom, že když je něco light, většina lidí má tendenci sníst toho více, protože to přece nevadí. Omyl. I odborníci radí dát si raději kvalitní, ale plnohodnotný jogurt a sníst ho méně, než sáhnout po light výrobcích.

Při hubnutí je hlad normální

Tak to není vůbec pravda. Hlad je jedním z největších nepřátel těla, oslabuje ho a může způsobovat zdravotní problémy. Sestavte si takový jídelníček, který bude vyvážený. Pokud jste hladoví, jezte častěji, ale po menších dávkách. Když je totiž člověk hladový, může několik prvních dní zhubnout, ale tělo se začne bát, ukládat si tuky na horší časy a po skončení mučení se objeví jojo-efekt.

Čím více ovoce, tím lépe

Bohužel ačkoli je ovoce zdravé, při hubnutí ho musíte zařazovat do jídelníčku s rozvahou. Sice dodává tělu významné množství vlákniny a obsahuje i hodně vody, má ale vysoký podíl cukru. Je vhodné ho tedy jíst především v první polovině dne, a to třeba ke svačině.

Při zdravé stravě nemusím cvičit

I když držíte skvělou dietu a pečlivě dodržujete malé porce po celý den, bez pohybu to přeci jen nepůjde. Pohyb je důležitý, protože zvyšuje výdej energie, hubnutí podporuje a učí zdravému životnímu stylu. Nikdo vás sice nenutí dřít každý den v posilovně, ale hýbat se musíte. Určitě máte nějaký oblíbený sport. Pokud se neradi potíte v tělocvičně, zkuste třeba plavání nebo každý den vyrazte na procházku ostrou chůzí. Pokud denně ujdete alespoň pár kilometrů, kila půjdou dolů.

Když cvičím, můžu jíst, co chci

To je další velmi rozšířený mýtus. Stejně jako se při dietě musíte hýbat, platí, že i při dostatečném pohybu musíte dodržovat zdravý jídelníček. Takže zásadní je nepřejídat se, odepřít si sladké a tučné a jíst menší porce několikrát denně. Jedině tak nastartujete metabolismus a díky cvičení urychlíte celý proces hubnutí.

Ananas spaluje tuky

Je pravda, že ananas opravdu obsahuje enzymy, které pomáhají při spalování tuků. Žaludek ale může tyto enzymy zcela zničit. Na ananas tedy nesázejte, kromě toho, že může být neúčinný, obsahuje jednoduché cukry, po kterých se také lehce přibírá. Takže pokud ananas, tak jenom kousek a dopoledne k svačině.

Po dietě vždy přijde jojo efekt

Asi jste už také slyšeli příběhy známých, jak zázračně zhubli, ale pár měsíců nato měli svou váhu zpět i s nějakým tím kilem navíc. Důvod je třeba hledat v chybném pojetí celého hubnutí. Pokud vsadíte na rychlé diety, zhubnete svých kýžených x kilogramů a pak se vrátíte k nezdravému životnímu stylu nebo dokonce přejídání, jojo efekt se dostaví určitě. Dá se mu předejít jedině tak, že budete hubnout zdravě a hýbat se. Sice je to delší cesta, protože kilogramy mizí postupně a pomaleji, ale o to stálejší je výsledný efekt.

Zavří­t reklamu