Tajemství Madonny, jak si stále udržet sexy křivky: Vyzkoušejte novinku jógalates

10. dubna 2019
archiv
archiv

Jógalates propojuje silovější cvičení pilates s pozicemi a principy jógy, díky čemuž si vybudujete nejen štíhlé a pružné tělo, ale zároveň při tomto cvičení zklidníte mysl a zmírníte stres. Momentálně se stala hitem i mezi celebritami, oblíbila si ji i sama královna popu, které byste šedesát hádali jen stěží.

Jógalates jako skvělý doplněk ke klasickému posilování

Jógalates je vlastně fitness technika, která v sobě kombinuje meditativní pozice jógy s cvičením pilates a tedy posilováním svalů. Díky tomu je toto cvičení zdravé a bezpečné, vhodné zejména jako prevence civilizačních bolestí páteře, vyrovnávající svalové disbalance vzniklé jednostranným přetěžováním. Kromě toho se už během první lekce svaly zbavují nadměrného napětí, tělo čerpá energii a zbavuje se nadměrného stresu. Pozitivní účinky jógalates potvrzuje i trenérka fitness Mgr. Kateřina Hollerová: „Řada lidí v posilovně se marně snaží o vybudování sixpacku. Neuvědomují si, že jim chybí silný střed těla, který je základem pro každý sport – mimo jiné i pro vyrýsované břišní svalstvo. Jógalates se na posílení středu těla zaměřuje.“

Proč je důležité posilovat střed těla?

Posílením středu těla docílíte správného rovného držení těla, můžete odstranit potíže s bolestmi zad, krční páteře, ale i kyčlí, kolenou a ramen. „Díky posílení svalů pánevního dna můžete podpořit sexuální funkce a usnadnit si také početí a stav po porodu,“ říká instruktorka jógy Věra Vojtěchová. Střed těla je důležitý pro všechny silové a kondiční programy. Vytváří stabilitu pro všechny ostatní pohyby. Pomáhá předcházet zraněním a nerovnováze v důsledku nestabilního trupu. Podle trenérky Katky Hollerové mají lidé se silným středem těla i větší sílu a vytrvalost. Při posilování core je navíc bonusem hezké vytvarování břišních svalů, kterého pouhým cvičením na povrchové břišní svaly nedocílíte.

Zásadní je naučit se správně dýchat

Pro efektivní posilování středu těla a břišních svalů je dýchání naprostý základ. Naučit se správně dýchat však vyžaduje mnoho času a trpělivosti, s čímž vám jógalates pomůže. Stejně jako u jiných druhů jógy se při lekci jógalates zaměřujeme na dýchací techniku. Mimo to je hlavní důraz kladen na ideální zapojení hlubokého stabilizačního systému páteře, což je souhra hlubších vrstev svalů, a na celkové protažení a narovnání. Při jógalates se člověk koncentruje pouze sám na sebe a na to, aby daný cvik zvládl. Cílem je odstranit z mysli běžný denní šum myšlenek a starostí. Možná i to je jeden z důvodů, proč je technika jógalates tolik oblíbená mezi českými i světovými celebritami. Techniku praktikujte třeba Madonna.

Připraveni na svou první lekci jógalates?

Jógalates se cvičí naboso na podložce s využitím nejrůznějších pomůcek. Zdánlivě stejný pohyb může být velmi snadný, nebo naopak velmi namáhavý, podle způsobu provedení. „Jak už jsem zmiňovala, důraz je kladen na dech, soustředění se na pohyb a výdrž v pozicích, jak tomu bývá v klasické józe, ale také na posílení svalů středu těla,“ popisuje techniku Věra Vojtěchová. Pokud se rozhodnete na lekci jógalates přijít, nemusíte mít žádné zkušenosti. Jde o zdravotní cvičení, které vás krásně protáhne i posílí, takže je skvělou volbou při sedavém zaměstnání.

Zavří­t reklamu