Jde s medem zhubnout? 4 fakta o tekutém zlatu

19. října 2018
unsplash.com
unsplash.com
Témata: cukr, med, sladké, zdraví

Zdravá náhražka za cukr při shazování kil? Ne tak docela, ale i přesto má med mnohem více pro, kterými můžete omluvit své zdravé mlsání.

Někdo si ho dává i do kávy a beze sporu patří mezi první věci, po kterých sáhneme, když nás trápí chřipka. Teplý čaj ze zázvoru se lžičkou medu se už stal symbolem boje proti nachlazení. Med totiž, narozdíl od cukru, obsahuje spoustu cenných látek, které vám pomohou se z nemoci „vylízat“.

Posiluje imunitu
Obzvláště s přicházejícími chladnějšími dny byste neměla na med zapomínat. Jen jedna lžička medu denně posílí vaši obranyschopnost a přidat si ji do čaje není žádná námaha. Díky antiseptickým a antibakteriálním schopnostem je med skvělým lékem na infekce i na již probíhající nachlazení. Med do čaje ale přidejte až ve chvíli, kdy budete schopná se z hrnku napít. Jestliže je voda stále moc horká, med ztratí svou účinnost.

Ulevuje od bolesti
Při menstruačních bolestech si dopřejte mateří kašičku nalačno, nebo pijte čaj s medem třikrát denně. Med, lépe mateří kašička, tlumí příznaky menopauzy a pomáhá při gynekologických problémech. Stabilizuje hormonální hladinu estrogenu, jelikož obsahuje jemu podobné látky.

Zasycuje na delší dobu
Na co si ale přeci dát pozor je, že i když med není cukr, neměla byste si ho do hrnku přidat tolik, že by se dalo hovořit spíše o medu s čajem než čaji s medem. Nepříjemnou pravdou je, že ve 100 g medu je obsaženo 85 g cukru. Pořád je to ale vhodnější volba než cukr. Díky medu totiž roste hladina glukózy v krvi pomaleji a pocit sytosti přetrvá déle. Stejně tak snadněji ošálíte tělo, že nebude chtít mlsat.

Podporuje zažívání
Probiotické účinky medu dají „zlatou“ vašemu trávení. Tělu prospěšné bakterie, které jsou ve střevech, si po medu budou libovat, stejně jako vaše chuťové buňky. Už si nebudete muset povolovat knoflík kvůli nafouklému břichu, protože zažívací systém pošlape jako hodinky.