8 znaků, že máte v týmu výjimečného zaměstnance

Je váš zaměstnanec trošku divný? Berte to jako dobré znamení.
Zdroj: Inc.com

Nepoznáte ho jen podle výsledků, ale i toho, jak se projevuje. Nebo jak chová ke kolegům. Pokud je stále chválí, zpozorněte – s největší pravděpodobností máte v týmu někoho výjimečného. Jak ještě poznat nepostradatelného zaměstnance?

Barbara Lorenzová
Barbara Lorenzová 29. 07. 2016 14:00

1. Jdou za hranice popisu jejich práce

Osekáno až na dřeň, výborný zaměstnanec je optimista. Nedostane infarkt v momentě, když mu klient dodá podklady pár hodin před uzávěrkou. Neskončí s hlavou v dlaních, když spadne internet. Je přizpůsobivý a nedělá z věcí větší problémy, než opravdu jsou. Ve skutečnosti totiž ví, že s nadhledem a chladnou hlavou se řeší lépe než v záchvatu paniky.

2. Jsou trošku divní…

Podívejte se třeba na Stevea Jobse – na první pohled působí jako hodně velký podivín, nemyslíte? Samozřejmě jde o jeden příklad, ale za všechny. Ti nejlepší zaměstnanci bývají trochu výstřední a těší je, když vybočují z davu. Pro zaměstnavatele by to mělo být dobré znamení – takový pracovník evidentně rád posouvá hranice. A progresivní myšlení bývá více než žádoucí.

3. … ale vědí, kdy je lepší se stáhnout.

Ačkoli nezapadají do davu, umí skvěle zapadnout do kolektivu, když je potřeba. Vědí, kdy si mohou hrát a kdy se zase stáhnout a být seriózní. Znají svůj balanc – a to je pro zaměstnavatele výhra.

4. Chválí ostatní                     

Možná byste na tomto místě čekali spíše to, že bývají chváleni, nežli chválí. To zajisté ano, když tento článek pojednává o výborných zaměstnavatelích. Chvála na adresu kolegů z jejich úst ale vychází nezvykle často. Ne proto, že by se vyznačovali podbízivostí – lichotivá slova umí nakopnout a motivovat k práci. A když to nemusí dělat šéf, je to pro něj ten nejlepší stav.

5. Projevují nesouhlas

Díky svému dobrému postavení mívají excelentní zaměstnanci větší volnost řešit své problémy veřejně, neboť jsou nepostradatelným článkem pracovního řetězce. Ovšem choulostivější témata si nechávají na potom. Vědí, že kdyby je rozebírali na mítinku nebo v pracovním kolektivu, mohlo by to jen rozvířit vlnu nevole.

6. Ptají se, když ostatní mlčí

Ne, že by se chtěli zviditelňovat (to ostatně o jejich pracovním výkonu nic nevypovídá), jen projevují svůj vyvinutý smysl pro empatii. Většina lidí se totiž ostýchá se na něco zeptat, nebo dokonce mluvit na veřejnosti. A jsou i tací, kteří neradi mluví v soukromí. Přitom by se rádi na něco zeptali. Vnímavý – a tedy dobrý – zaměstnanec stíhá myslet i na přání a potřeby ostatních.

7. Nesnaží se úzkostlivě dělat dobře svou práci

Výjimečné zaměstnavatele pohání k dobrým výsledkům něco jiného než samotná touha po výsledku. Může to být vášeň či poslání.

8. Jsou nezastavitelní

Dobří zaměstnanci se řídí procesy. Skvělí zaměstnanci je vylepšují. Výjimeční hledají způsoby, jak je změnit. Ne proto, že by se to od nich očekávalo. Prostě si většinou jen nemohou pomoct…

Zdroj: Business Insider

Návod, jak si elegantně uvázat šálu: Naučte se čtyři nové způsoby, které vás stylově ochrání před zimou

Návod, jak si elegantně uvázat šálu: Naučte se čtyři nové způsoby, které vás stylově ochrání před zimou

Související články

Další články