Fit a krásnátestovánísoutěže

Malinové potěšení nejen pro chuťové pohárky: Proč jíst maliny každý den?

Malinové potěšení nejen pro chuťové pohárky: Proč jíst maliny každý den?
Zdroj: Pixabay
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Máte ráda maliny, takže je na zahradě místo do košíku trháte rovnou do úst? Pak si můžete být jistá, že děláte velmi dobře. Proč jsou maliny zdravé a na co si u nich dát pozor? Přečtěte si nejvýznamnější důvody, proč byste je měla jíst každý den.

Tereza Endrštová 30. července 2020

Pokud máte ráda ovoce a k tomu se snažíte také zdravě stravovat, pak vás jistě potěší, že právě maliny působí na zdraví doslova blahodárně. Přispívají totiž k prevenci řady chorob. Navíc jsou vhodné pro diabetiky, ale i pro lidi, kteří si hlídají štíhlou linii nebo pro pacienty s oslabenou imunitou. V čem tkví tajemství jejich pozitivních účinků?

Sezóna zdravých meruněk: Důvody, proč je pěstovat a jíst co nejčastěji
Mohlo by Vás zajímat:

Sezóna zdravých meruněk: Důvody, proč je pěstovat a jíst co nejčastěji

Napomáhají zažívání a stimulují metabolismus

Maliny jsou vhodné také při dietním režimu a zdravém stravování. Stimulují totiž metabolismus, takže je doporučují i výživoví poradci. Navíc jsou močopudné, čímž pomáhají jako prevence zánětů močového měchýře a ledvin. Díky obsahu tříslovin také čistí střeva a krev. Naši předci léčili trávicí potíže právě konzumací malin.

Plné potřebných vitaminů

Maliny jsou plné blahodárných látek pro zdraví. Obsahují totiž vitaminy skupiny B a C, takže prospívají vaší imunitě. Maliny byste proto měla konzumovat každý den pro prevenci různých nemocí, navíc vám pomohou také s nachlazením a při oslabené imunitě. Podle některých pramenů fungují maliny i jako účinné afrodiziakum díky obsahu zinku a jejich konzumace usnadňuje průběh porodu.

Není rybíz jako rybíz! Je zdravější černý, nebo červený?
Mohlo by Vás zajímat:

Není rybíz jako rybíz! Je zdravější černý, nebo červený?

Jsou vhodné i pro diabetiky

Maliny napomáhají s regulací cukru v krvi, takže jsou vhodné i pro diabetiky, a to především pro pacienty s cukrovkou II. typu. Poskytují ovocný cukr s poměrně nízkým glykemickým indexem (kolem 40). Jsou tak pro tělo zdrojem přirozeného cukru.

Prospívají očím a posilují cévy

Maliny obsahují množství provitaminu A, který prospívá očím. Díky pravidelné konzumaci malin tak přispějete k prevenci šerosleposti a zákalům očí. Kromě toho je v malinách obsažené také větší množství rutinu, který posiluje cévy a zlepšujte jejich funkčnost. Flavonoidy ukryté v malinách zase udržují na uzdě hladinu špatného cholesterolu v krvi a pomáhají při potížích s vysokým krevním tlakem.

Sladké jahody: Tváří se nevinně, ale mohou i zabíjet
Mohlo by Vás zajímat:

Sladké jahody: Tváří se nevinně, ale mohou i zabíjet

Pozor, jestli vám chybí minerály

Na maliny podobně jako na ostružiny si dejte pozor, jestliže máte nízkou hladinu minerálů a musíte si tak hlídat jejich dostatečný příjem. Tanin obsažený v malinách totiž může mít na svědomí sníženou schopnost absorpce vápníku, železa nebo hořčíku z potravin. Kromě toho dokáže také negativně narušit vstřebávání léků do těla, jako jsou například sedativa či antidepresiva.

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články

Zavří­t reklamu