Efekt Meghan: Nový pojem, který dobývá módní svět

7. února 2020
Oficiální profil královské rodiny, Instagram.com/theroyalfamily
Oficiální profil královské rodiny, Instagram.com/theroyalfamily

Manželka prince Harryho Meghan Markle má očividně cit pro módu. Podle Lyst Indexu se dokonce stala nejvlivnější módní influencerkou roku 2019. V módním průmyslu navíc znikl nový pojem, takzvaný Efekt Meghan. Jak se projevuje a co pro svět módy znamená?

„Efekt Meghan“ se poprvé objevil v britském The Guardian, a to v souvislosti s předáváním výročních módních cen, kde vyhrála návrhářka Clare Waight Keller. Ta Meghan navrhovala svatební šaty. Vrcholem akce se stala sama Meghan, která svou přítomností všechny překvapila. Kromě toho, že podpořila návrhářku, vzbudila i pořádné pozdvižení. Hlavně ale tímto gestem potvrdila skutečnost, že se stává silným hráčem na módním poli.

Meghan Markle a její oblíbené značky

V šatníku vévodkyně se objevují známé značky jako Gucci nebo Prada. Meghan ale velmi ráda využívá svého postavení, aby podpořila i méně známé návrháře. V září roku 2019 na oficiální cestě po Africe měla na sobě šaty Club Monaco, které se následně vyprodaly během 24 hodin. Rovněž vystřídala patery různé košilové šaty, jejichž vyhledávání vzrostlo o 45 %.

I trapas se může stát dobrou reklamou

Ani Meghan se trapasy nevyhnou. Ten se stal při oficiální návštěvě Austrálie. Kdy jí během vystupování z letadla vykoukla ze šatů originální visačka. „Díky té visačce si našich šatů každý všiml. Myslím, že je to dobré. Lidé takovéto události milují, protože jim to připadá opravdové,“ uvedl Chong pro The Guardian. Jenom v USA se objevilo 1,5 miliardy zmínek o této značce.

Po cestě v Austrálii také oblékla šaty od návrháře Diona Lee. Ten po roce od této návštěvy zaznamenal u své značky velký nárůst. „Byl to skvělý způsob, jak představit značku po celém světě,“ uvedl Dion Lee pro Studio 10. Poté, co Meghan oblékla jeho šaty, webové stránky této módní značky „spadly“. Na šaty vzniklo 600 předobjednávek a sledování oficiálního účtu značky vzrostlo o 5 000 zájemců.

Klade důraz také na doplňky

Velký boom zaznamenalo nejen oblečení, ale i módní doplňky. Při první veřejné procházce s princem Harrym měla Meghan kabelku od Strathberry. Příjem značky po této procházce se zdvojnásobil.

A nešlo jenom o kabelky. Úspěchu se dočkaly i brýle Finlay & Co, které si vzala na sportovní hry založené princem Harrym. Podíl při jejich prodeji tvořil 80 % ročního výdělku společnosti.

A proč zrovna Meghan spustila takový efekt? Je to nejen tím, že se přivdala do královské rodiny, ale i faktem, že představuje dívku „z lidu“. Až časem budeme moct říct, zda si své postavení v módním průmyslu udržela i po odchodu z královské rodiny.

NA DALŠÍ FOTOGRAFIE MÓDY PODLE MEGHAN SE PODÍVEJTE DO GALERIE:

Zavří­t reklamu