Šatník pro seriál Versailles: Na jeden kostým padlo až 20 metrů látky, používalo se zlato, stříbro i drahé kameny

Versailles
Zdroj: Prima Love
Všechny kostýmy ze seriálu Versailles měla na starosti Madeline Fontaine. Její práci jsme mohli vidět třeba i ve filmu Amélie z Montmartru.Na šaty bylo potřeba sehnat celkem dvacet metrů tkanin.Jelikož ve Francii upadá obchod s tkaninami, musela návrhářka procestovat i zbytek Evropy, aby sehnala vše, co potřebovala.Bylo třeba i vyrobit prapory španělských vojsk. Kdyby se půjčily, stálo by to hodně peněz. V rámci autenticity bitevní vřavy měly být prapory od krve, prostřelené a propíchnuté.+ 6 fotek+ 7 fotek

Úkol pro kostymérku Madeline Fontaine zněl jasně: zmodernizovat dobové kostýmy Pařížanů z období sedmnáctého století tak, aby se mohly dobře použít v současné seriálové adaptaci. V potaz se samozřejmě musel vzít i takový aspekt jako je stavba těla současných herců a hereček. Oblečení muselo být odlehčenější a přizpůsobivější, než tomu bylo u dobových šatů.

Kamil Šivák
Kamil Šivák 03. 05. 2020 14:52

Madeline Fontaine je prezidentkou Francouzské asociace filmových kostymérů. Za svou práci byla, mimo jiné, několikrát nominována na Césara a cenu Britské filmové akademie. Vyhrát se jí podařilo celkem pětkrát. Podílela se na více než čtyřiceti filmech.

Odkud vzešel nápad na kostýmy?

Na samotném začátku bylo zapotřebí udělat důkladnou rešerši, a to hlavně s pomocí dostupné literatury a obrazů. Poté přišly na řadu návrhy kostýmů. Velký důraz se kladl na to, že současní muži a ženy mají logicky jinou stavbu těla nežli obyvatelé Francie za vlády Ludvíka XIV., takže bylo nutné použít odlehčenější materiál, ve kterém by se herci dokázali pohybovat mnohem snadněji během celého natáčecího dne.

Na výrobu historických šatů bylo zapotřebí celkem dvacet metrů tkanin, což byl docela oříšek. Madeline musela se svým týmem procestovat nejen celou Francii, ale i zbytek Evropy. Francouzští výrobci tkanin totiž pomalu uzavírají své obchody, což zvyšuje poptávku nad nabídkou. Počet kostýmů se nakonec zastavil na rovné stovce. Co se týče různých doplňků, tak u těch byly zhotoveny prototypy a jejich výroba se přesunula do továren.

Usilovná práce

Fontaine prozradila, že seznam herců, spolu s velikostí jejich oblečení, dostala až na poslední chvíli. Musela tak najmout ještě další švadleny, aby vše stihla. Do prvního natáčecího dne zbývaly pouhé dva týdny, jelo se tak na 110 %. Vše muselo sedět do nejmenšího detailu.

Madeline se ale potýkala ještě s jedním problémem. Musela vyrobit prapory španělské armády, protože kdyby si je půjčila, nedoplatila by se. Bylo nutné je totiž naaranžovat tak, aby vypadaly jako po bitevní vřavě (smáčené krví, prostřelené a propíchnuté).

Pro krále jen to nejlepší

Největší péče se samozřejmě věnovala kostýmům hlavních postav. Ludvík XIV. nosil při oficiálních příležitostech výšivky zdobené zlatem, stříbrem a drahokamy. Dbát se muselo i na samotné barvy šatů. Červená, modrá a zlatá totiž představují monarchii, alespoň dle dobových obrazů, kterými se návrhářka řídila.

Líčení

Make-up měla na starosti Mathilda Humeau. Základem byl bílý pudr, růžové tváře a nezbytné znamínko krásy. Nic se ale nesmělo přehánět. Nebylo žádoucí, aby se z nějaké herečky stala karikatura jí samé.

NA ZAJÍMAVÁ FAKTA O KOSTÝMECH HERCŮ ZE SERIÁLU VERSAILLES SE PODÍVEJTE DO GALERIE:

Zdroj textu: wwd.com

Zdroj fotek: Prima Love

Dcera Michaely Gemrotové prodělala před narozením krvácení do mozku: Prognóza byla hrozná, ale dělá obrovské pokroky

Dcera Michaely Gemrotové prodělala před narozením krvácení do mozku: Prognóza byla hrozná, ale dělá obrovské pokroky

Související články

Další články