Máte pocit únavy, špatně spíte, trpíte zažívacími potížemi? Pak potřebujete očistu podle Číňanů

16. dubna 2019
Pixabay
Pixabay

Podle starých Číňanů není vůbec náhoda, že se některé zdravotní potíže vyskytují v určitých obdobích roku. Na jaře jsou to nejčastěji alergie, únava a oslabení imunity. Tyto signály jsou ukazatelem, že naše tělo není připraveno na okolní změny. Předejít těmto stavům můžete právě tím správným detoxem.

Na jaře je nezbytná především očista žlučníku a jater. Detox obou těchto orgánů je pro správný chod celého těla doslova nezbytný.

Skvělým způsobem, kterým se na jaře dají posílit játra, je především správná strava. Játrům prospívá kyselá chuť, dávejte si tedy do vody citron nebo limetku. V přiměřeném množství je dobré také jíst ředkvičky, česnek, zázvor, kořenovou zeleninu, brokolici, pórek, jarní cibulku, fenykl, čekanku.

Doba očisty by měla být úměrná tomu, jak špatně jsme se předtím stravovali. Pokud váš životní styl nestál za nic, držte detox klidně celý měsíc. Poté byste samozřejmě měli u zdravé stravy zůstat. Pokud jste již před detoxem se zdravou stravou koketovali a víte, že u ní nebudete mít problém zůstat, bude vám stačit očista týdenní.

Jak na to?

Snídaně

Navečer si dejte odstát velkou sklenici vody a ráno do ní vymačkejte šťávu z půlky limetky. Pomaluji ji vypijte jako první nápoj dne. Pak si uvařte kaši. Může být rýžová, z ovesných vloček, jáhel nebo pohanky. Mléko nahraďte kokosovým mlékem. Kaši dochuťte krátce povařeným čerstvým ovocem bez cukru nebo orestovanou zeleninou podle chuti. Dopřát si můžete i vajíčko, omeletu nebo pohankovou palačinku. Pokud jste zvyklí na ořechy, s klidem si hrst vlašských ořechů, mandlí nebo lískáčů dejte. Na arašídy ale zapomeňte.

Oběd

Ideálním jídlem k obědu je polévka – miso nebo klasický vývar. K hlavnímu jídlu volte rybu a zeleninu nebo rýži, polentu, jáhly nebo quinou. Libové maso můžete nahradit tofu nebo tempehem. K jídlu vždy přidejte malý zeleninový salátek pro správné trávení.

Večeře

Pokud vám zbyla polévka od oběda, dejte si ji i k večeři. Ideální je zeleninová, pórková, mrkvová se zázvorem nebo třeba dýňová. Klasika jako hovězí a kuřecí vývar také není na škodu. Druhý chod by měl být opravdu velmi lehký. Připravte si salát, zapečenou zeleninu, rizoto nebo třeba kroupy.