Fit a krásnátestovánísoutěže

Po těstovinách se tloustne aneb 7 pravd a mýtů o potravinách

Thumbnail # Po těstovinách se tloustne aneb 7 pravd a mýtů o potravinách

Zdroj:Freepik.com

Červené maso zkracuje život, plnotučné mléko je nezdravé a těstoviny vytvoří pneumatiku na břiše. Jaké jsou pravdy a lži o potravinách?

Jana Jánská 24. dubna 2020

Po těstovinách přiberete

Italskou kuchyni čekají nejspíš hubenější dny. Na Západě se totiž rozmáhá dieta zakazující karbohydráty, které se nachází v těstovinách. V nich je navíc obsaženo velké množství škrobu, který brzdí trávicí procesy. Jak se to ale s těstovinami má doopravdy?

Glykemický index, zjednodušeně hodnota určující sytost potraviny, mají bílé těstoviny srovnatelný s pohankou nebo přírodní rýží. Znamená to tedy, že vás zasytí na obdobně dlouhou dobu. Navíc jsou mnohem lahodnější než celozrnné špagety.

Thumbnail # Populární smažený sýr: Zkuste ho udělat v troubě, strouhanku nahraďte kukuřičnými lupínky
Mohlo by Vás zajímat:

Populární smažený sýr: Zkuste ho udělat v troubě, strouhanku nahraďte kukuřičnými lupínky

Datle se vyrovnají bílému cukru

Zuby obalené v cukru – takový pocit může mít někdo bezprostředně po konzumaci datlí. Tato představa není daleko od pravdy. Datle obsahují až 68 % cukru a jsou sladší než to nejsladší ovoce. Kostkovým cukrem je ale nenahradíte.

Datle vám totiž dopřejí slušný objem rozpustné vlákniny, která zamezí, aby obsažený cukr zvyšoval hladinu inzulinu v krvi. Na rozdíl od bílého cukru se datle vyjímají i značným množstvím stopových prvků, jako je železo, draslík, vitaminy B a další.

Kapusta je super potravina

Královnou mezi košťálovou zeleninou bezpochyby kapusta je! Pyšní se portfoliem antioxidačních, protizánětlivých a detoxikačních mikroživin, díky kterým zůstanou závažné degenerativní choroby v čele s rakovinou v nedohlednu. Křupavé zelené plátky jsou rovněž zásobárnou vitaminu K. O ten by se poprali jedinci, které trápí úbytek kostní hmoty a zlomeniny.

Thumbnail # Tipy na dokonalé řízky: Do pánve dejte párátka, do vajíčka přidejte při obalování bílý jogurt
Mohlo by Vás zajímat:

Tipy na dokonalé řízky: Do pánve dejte párátka, do vajíčka přidejte při obalování bílý jogurt

Kokosový olej je jedničkou mezi oleji na smažení

Co se týče poměru cena-výkon, rostlinný olej nemá konkurenci. Pokud vás ale zajímá vaše zdraví, měli byte zainvestovat do raw kokosového oleje. Ten odolává teplu při smažení, aniž by si nutričně pohoršil. Antivirové, protikvasinkové a antibakteriální účinky kokosového oleje tak nezahubí ani rozpálená pánev.

Tuky obsažené v kokosovém oleji navíc játra umí převést na energii, takže oblečení po jejich dlouhodobé konzumaci nebude šponovat. Jediným negativem za studena lisovaného kokosového oleje tak zůstává jeho cena.

Červené maso jako zabiják

Má červené maso opravdu vliv na délku lidského života? Podle výživových expertů je maso jednou z nejvíce výživných potravin. Esenciální tuky, proteiny, vitaminy a minerální látky – všechny tyto potřeby těla červené maso uspokojí dosytosti. Takže žádný strach.

Thumbnail # Jak na mleté maso: Tipy a triky pro nadýchanou sekanou, karbanátky či masové koule
Mohlo by Vás zajímat:

Jak na mleté maso: Tipy a triky pro nadýchanou sekanou, karbanátky či masové koule

Vývar z chrupavek a šlach umí zázraky

Ano! A zejména u lidí trpících onemocněním kostí. Rozpuštěný materiál z chrupavek a šlach uvolňuje chondroitin a glukosamin, které se prodávají coby doplňky stravy pro pacienty s artritidou. A díky zásobě vápníku, hořčíku a fosforu si ho zamilují všichni.

Plnotučné mléko je nezdravé

Podle jedné z vědeckých studií jsou milovníci plnotučných mléčných produktů méně náchylní k rozvoji metabolického syndromu, tedy kombinace cukrovky, vysokého krevního tlaku a obezity. Z toho už se dá leccos odvodit – nemoci srdce nebo mrtvice si tak nebudou tolik vyskakovat.

Další články

Zavří­t reklamu