Fit a krásnátestovánísoutěže

Dietní pasti dovolené u vody: Odborníci radí, jak se nevrátit jako kulička

Dietní pasti dovolené u vody: Odborníci radí, jak se nevrátit jako kulička

Zdroj:Freepik.com

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Pokud se vám podařilo pracně shodit nějaké to kilo navíc a už se těšíte do plavek, zpozorněte. Máme pro vás pár rad, jak nepřibrat vše zpět už během týdne sladkého nicnedělání u vody.

Zuzana Aidomoanová 3. července 2020

Ačkoli o tom rozhodně sní většina dietou se týrajících žen a koneckonců už i pěkná skupina mužů, zázračnou pilulku na hubnutí, po které by během noci zmizely všechny ty záhyby sádla, prostě nikdo nevymyslel. Takže jestli jste se poslední měsíce trochu omezovali a chystáte se pořádně si užívat, tak trochu pocvičte svou vůli, abyste už během pár dní nepřišli o plody svého dosavadního snažení.

Thumbnail # Rady výživových poradců: Jak vytrvat v hubnutí a docílit co nejlepších výsledků
Mohlo by Vás zajímat:

Rady výživových poradců: Jak vytrvat v hubnutí a docílit co nejlepších výsledků

Pozor na kalorie

„Největším hříchem bývá, že si po skončení diety začneme užívat. Prostě chceme dohnat vše, co jsme si poslední týdny nemohli dopřát. A u vody to bývá častější,“ říká psycholožka Zdena Sládečková.

Je to způsobeno především tím, že na pláži nebo koupališti lenošíme, většina z nás se málo hýbe. Také jen málokdo si připravuje jídlo doma a nechává se zlákat nabídkou plážových restaurací nebo stánků, které zrovna zdravou výživu nenabízejí. „Přejít z vyvážené stravy plné ovoce a zeleniny na smažené hranolky, řízky, langoše a sladkou kolu nebo pivo, to samozřejmě naprosto naruší celé hubnoucí snažení. Nejenže kila zase půjdou nahoru, ale navíc nepřiměřeně zatěžujeme organismus a koledujeme si navrch o žaludeční potíže,“ komentuje doktorka Sládečková.

Thumbnail # Tipy na letní líčení: Co udělat pro to, abyste se neroztékala?
Mohlo by Vás zajímat:

Tipy na letní líčení: Co udělat pro to, abyste se neroztékala?

Plus pro domácí stravu

Co si tedy můžete u vody dopřát? Není to nic světoborného. Zkuste si prostě připravovat jídlo doma a nosit ho na pláž v chladicí tašce. Zdravé jsou sendviče z celozrnného pečiva se zeleninou nebo třeba kuřetem, ovocné saláty, zelenina. A stále platí pravidelnost, malé porce alespoň pětkrát denně,“ říká výživový specialista Petr Havlíček.

Pokud si jídlo z nějakého důvodu nemůžete přinést, vybírejte z nabídky občerstvení pečlivě. Dopřejte si bílé maso bez přílohy, libovou šunku, těstoviny se zeleninou, čirou polévku nebo salát. „Rozhodně zapomeňte za hutná a smažená jídla, majonézy a sladkosti. A nezapomeňte se hýbat. Každou hodinu ležení proložte třeba pinkáním ve vodě nebo pár bazény svižným tempem,“ dodává Havlíček.

Thumbnail # Nezdravé hubnutí: Které celebrity si díky šíleným dietám přivodily anorexii?
Mohlo by Vás zajímat:

Nezdravé hubnutí: Které celebrity si díky šíleným dietám přivodily anorexii?

Tipy na letní občerstvení

Do ranní snídaně zařaďte krajíček celozrnného chleba, ovoce a kvalitní jogurt. Nezapomeňte na dostatek tekutin, ideálně vodu s citronem, cca 2 litry. U vody dejte přednost svěžím chladným pokrmům, jako jsou zeleninové saláty.

Tělu prospívají obiloviny a naklíčené luštěniny, listová zelenina a ovoce. Když už nevydržíte bez zmrzliny, tak si dejte místo těžké smetanové třeba ovocnou. Lepší osvěžení bez zbytečných kalorií ovšem najdete i v lehce zmraženém jogurtu nebo tvarohu.

Thumbnail # Jak si vybrat letní klobouk? Řiďte se tvarem obličeje a materiálem
Mohlo by Vás zajímat:

Jak si vybrat letní klobouk? Řiďte se tvarem obličeje a materiálem

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články

Zavří­t reklamu