Fit a krásnáTestovánísoutěže

Jak přes Vánoce nepřibrat: Tipy a triky pro zdravější vánoční hodování

Jak přes Vánoce nepřibrat: Tipy a triky pro zdravější vánoční hodování
Zdroj: Pixabay.com
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Vánoce bývají spojovány s velkým hodováním. Prohýbající se stoly, množství jídla, spousta pití. Číselník váhy pak ukazuje čísla, která bychom raději neviděli. Jak si pochutnat a přitom nepřibrat?

Lucie Cermanová 22. prosince 2020

Bramborový salát, smažený kapr, mísa cukroví. Nástrahy jsou obrovské a naše trávení to často těžko zvládá. Stoupá váha, ale občas se objevují i potíže se žaludkem.

Vánoční dekorace na stůl i okno: Levně a na poslední chvíli
Mohlo by Vás zajímat:

Vánoční dekorace na stůl i okno: Levně a na poslední chvíli

Jak si udržet váhu při vánočním hodování

Můžete jíst nejrůznější dobroty, myslete ale na to, co do žaludku dáváte a v jakém množství. Když si dáte dva tři kousky cukroví, váhou to nijak nezahýbe. Ořechy a semínka jsou sice plná tuku, ale také dalších cenných látek. Měly by se tedy jíst, ale v rozumné míře. Účelem je si pochutnat, ne se přejíst.

Dejte na stůl zdravější varianty, po kterých nepřiberete. Zapomeňte na kupované brambůrky, tyčinky a chipsy, místo toho si připravte chipsy z kadeřávku, ale i z kořenové zeleniny. Stačí je pokrájet na úzké plátky, kadeřávek natrhat na kousky, zakapat olejem a posolit. Peče se asi na 180 °C. Dávejte pozor na kadeřávek, je hotový prakticky ihned. Tyto chipsy jsou krásně barevné a skvěle chutnají.

Můžete si připravit i ovocné jednohubky nebo do mističek dát různé kousky ovoce tak, aby si je mohli strávníci libovolně skládat.

Jak spojit vánoční dárek s novoročním předsevzetím? Zkuste alternativní pojetí!
Mohlo by Vás zajímat:

Jak spojit vánoční dárek s novoročním předsevzetím? Zkuste alternativní pojetí!

Vyhýbejte se bílému pečivu, šlehačce a máslovým krémům. U oblíbených pokrmů, jako je salát, zvolte zdravější variantu. Ani kapr nemusí být vždy smažený a v trojobalu.

Snažte se co nejlépe odhadnout množství jídla, které sníte a nepřipravujte nic navíc. Hladovět není vhodné, pak byste se přejídali. To určitě není cesta, kterou byste chtěli jít.

Také na nápoje je třeba dávat pozor. Místo sladkých nápojů je lepší sáhnout po kvalitních čajích, případně si ovocný džus nařeďte vodou. Skvělá se samozřejmě i obyčejná voda, případně minerálka bez příchuti.

Jak si neuhnat žlučníkový záchvat: Malé porce, minimum tuku a sklenka tradičního moku
Mohlo by Vás zajímat:

Jak si neuhnat žlučníkový záchvat: Malé porce, minimum tuku a sklenka tradičního moku

Jak se připravit na návštěvu

Pokud se chystáte k někomu na návštěvu a bojíte se přejídání, připravte se na to. Než se vydáte na cestu, dejte si malou svačinku. Pak nebudete potřebovat jíst hned a na návštěvě si lépe rozmyslíte, co budete jíst.

Jedlý vánoční dárek: Domácí hořčice, která je hotová raz dva
Mohlo by Vás zajímat:

Jedlý vánoční dárek: Domácí hořčice, která je hotová raz dva

Vyhýbejte se stresu

Lesklá domácnost vám štěstí nepřinese, ale stres spíše bolavý žaludek. Často se také stává, že toho člověk ve stresu sní mnohem víc, než když je klidný. Proto vám to, že si naordinujete pohodu, přispěje k mnohem lepšímu zvládání situace. A jako bonus nepřiberete.

Vydejte se na pravidelné procházky

Pohyb přispívá nejen k udržení váhy, ale i dobré nálady. Procházka je přitom ideální. Nepotřebujete se extra namáhat, ale vezmete své nejbližší a vydáte se ideálně do přírody. Stačí i půlhodina svižné chůze. Nejenže prospějete zdraví, ale ještě strávíte krásné chvíle s blízkými.

Vánoce se vším všudy a bez výčitek. Zdravá 5 radí, jak na to
Mohlo by Vás zajímat:

Vánoce se vším všudy a bez výčitek. Zdravá 5 radí, jak na to

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články