TestováníSoutěže

Pizza ke snídani? Podle dietoložky je to lepší volba než slazené cereálie

Pizza ke snídani? Podle dietoložky je to lepší volba než slazené cereálie
Zdroj: Shutterstock
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Dietoložka Chelsey Amer vysvětlila pro ABC News, že pizza může být překvapivě vyváženější snídaní než spousta slazených cereálií. Proč je tomu tak?

Imrich Rešeta 13. září 2021

Možná vám někdy zbyl plátek pizzy od večeře a ráno jste jej snědli. Cítili jste se u toho studeného kousku těsta a sýru provinile? Podle newyorské dietoložky Chelsey Amer to nebylo nutné.

Kdy jíst nezdravě: Podle nové studie je nejdůležitější zdravá večeře, slaninu ale nezavrhuje
Mohlo by Vás zajímat:

Kdy jíst nezdravě: Podle nové studie je nejdůležitější zdravá večeře, slaninu ale nezavrhuje

Pizza ke snídani

Pizza může být překvapivě vyváženější snídaně než mnoho slazených snídaňových cereálií. Kousek jednoduché sýrové pizzy obsahuje vyvážené množství sacharidů, bílkovin a tuku. Miska sladkých cereálií s nízkotučným mlékem je z velké části cukr a obsahuje extrémní množství sacharidů,“ řekla Chelsey Amer pro ABC News.

Za lehce provokativním prohlášením, že pizza je lepší než cereálie, stojí snaha zdůraznit, že byť mají slazené cereálie špatnou nutriční hodnotu, pořád se konzumují. Nejde o to, že by pizza byla ve skutečnosti nejlepší volbou. Lidé ji totiž obvykle považují za opak zdravé volby a mají pravdu. Ale ta zdravá volba nakonec může být ještě horší.

Jídlem na Alzheimera: Které potraviny doporučuje lékařka k boji s demencí?
Mohlo by Vás zajímat:

Jídlem na Alzheimera: Které potraviny doporučuje lékařka k boji s demencí?

Pozor na slazené cereálie

Pizza není zdravé jídlo, ale hodnota jejích přísad může přispět k vyváženějšímu výběru než jiné druhy snídaně. Sama Chelsey nedoporučuje pizzu jako každodenní snídani, ale upozorňuje, abychom se soustředili na vyvážený poměr sacharidů s vysokým obsahem vlákniny, bílkovin a zdravých tuků. A tak „zůstaneme plní“ po celé dopoledne.

Pizza samozřejmě nenahrazuje zdravější snídaňové pokrmy, jako je müsli nebo cereálie s nízkým obsahem cukru, ale mohla by být přijatelnou náhradou čehokoli zabaleného v cukru. „Kromě toho je důležité uvědomit si, že na trhu jsou i skvělé snídaňové cereálie. Při kontrole složení a nutričních údajů hledejte celozrnné produkty, které mají méně než 5 gramů cukru v jedné porci,“ dodává Chelsey Amer.

Spánek a jídlo: 5 tipů, jak si úpravou stravy dopřát lepší odpočinek v noci
Mohlo by Vás zajímat:

Spánek a jídlo: 5 tipů, jak si úpravou stravy dopřát lepší odpočinek v noci

Zdroje informací:
Abcnewsradioonline.com: Why pizza may be a more balanced breakfast than a sugary bowl of cereal
Mirror.co.uk: Pizza is a healthier option for breakfast than sugary cereals, expert says

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články