Kdy jíst nezdravě: Podle nové studie je nejdůležitější zdravá večeře, slaninu ale nezavrhuje

Kdy jíst nezdravě: Podle nové studie je nejdůležitější zdravá večeře, slaninu ale nezavrhuje
Zdroj: Unsplash
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Nová studie naznačuje, že zdravá večeře je důležitější, než jakékoliv jiné jídlo, které si dopřejete v průběhu dne. Ale na druhé straně projevuje pochopení pro ty, kteří mají chuť i na něco nezdravého.

Imrich Rešeta
Imrich Rešeta 6. června 2021

Většina z nás ví, že nejlepším způsobem, jak udržet své srdce v dobrém stavu, je jíst zdravě, vést aktivní život a omezit, nebo ještě lépe vynechat, alkohol, kouření a stres. Web Bestlife.com ovšem dodává, že se to snadněji řekne, než udělá. Obzvláště po mimořádném roce, jsme strávili s pandemií covidu-19.

5 potravin, které podle nové studie přirozeně snižují pocity úzkosti
Mohlo by Vás zajímat:

5 potravin, které podle nové studie přirozeně snižují pocity úzkosti

Kdy a co jíst?

Nejdřív menší rekapitulace – konzumace potravin s vysokým obsahem nasycených tuků, zpracovaného masa, respektive uzenin, a přidaných cukrů může zvýšit hladinu cholesterolu, a tím zvýšit riziko srdečních onemocnění. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny a nízkým obsahem nasycených tuků zase pomáhají omezovat špatný cholesterol.

Novinkou je, že důležité není jen to, co jíte, ale také kdy. Nová studie s názvem Načasování konzumace druhů jídla s kardiovaskulárními chorobami přichází se zajímavým zjištěním. Při hledání způsobů, jak snížit riziko srdečních onemocnění je vedle jídla samotného důležitá i doba konzumace.

Lidé, kteří dávají na večeři přednost jídlům s nenasycenými tuky a vlákninou, snížili riziko výskytu srdečných onemocnění o 10 %,“ píše ve zmiňované studii Ying Li z Harbin Medical University. Dodává ale, že konzumace uzenin a potravin s rafinovanými sacharidy, tedy bílého pečiva nebo sladkostí, ke snídani místo večeře představuje nižší zdravotní riziko.

Zákeřný zabiják jménem cholesterol. Jak ho udržet na uzdě podle výživové poradkyně
Mohlo by Vás zajímat:

Zákeřný zabiják jménem cholesterol. Jak ho udržet na uzdě podle výživové poradkyně

Kdy jíst slaninu?

Již zmiňovaná studie vyšla před několika dny v Endocrine Society’s Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism a obsahovala údaje o 27 911 dospělých Američanech zapojených do Národního průzkumu zdraví a výživy. Vědci s nimi mluvili o jejich stravování v průběhu dvou po sobě nenásledujících dní. Poté hledali jakékoli vazby mezi konzumací různých tuků, sacharidů a bílkovin ke snídani a k večeři v souvislosti s mírou srdečních onemocnění účastníků.

Načasování jídla a jeho kvalita jsou důležitými faktory, které je třeba vzít v úvahu při hledání způsobů, jak snížit riziko srdečních onemocnění,“ vysvětluje spoluautorka studie Ying Li. A zdůrazňuje konzumaci zdravé stravy, zejména u osob s vysokým rizikem srdečních onemocnění. Dodala však, že výsledky studie ukazují jednu věc – konzumace nezdravého jídla ke snídani místo k večeři je spojena s nižším rizikem onemocnění.

Proto je lepší jíst rizikové potraviny raději brzy ráno, než později, a rozhodně ne před spaním. Takže když si dáte na večeři něco zdravějšího a třeba pár plátků slaniny si dopřejete jen ke snídani, srdce vám možná nakonec poděkuje…

Recepty podle horoskopu: Uvařte si jídlo podle svého astrologického znamení!
Mohlo by Vás zajímat:

Recepty podle horoskopu: Uvařte si jídlo podle svého astrologického znamení!

Zdroje informací:
Bestlifeonline.com: Eating This for Dinner Slashes Your Heart Disease Risk, New Study Say
Academic.oup.com: Meal Timing of Subtypes of Macronutrients Consumption With Cardiovascular Diseases: NHANES, 2003 to 2016

Cvičitelka Hanka Kynychová: Tři roky jsem žila s tyranem, bití mi přišlo normální

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články