Nosíte výrazné ponožky? Pak jste zřejmě schopní a úspěšní, říká americká studie

28. Června 2017
Víte, že to, co nosíte, ovlivňuje vaše chování?
Zdroj Profimedia.cz
Co myslíte, jak se lidé dívají na výstřední jedince? Drží si odstup, protože jim připadají „divní“? Nevědí, co od nich čekat? To se mýlíte. Podle nejnovějšího výzkumu k excentrikům dokonce vzhlížíme!

Studie zvaná „The Red Sneaker Effect“, na které pracovali výzkumníci z Harvardovy obchodní školy, zjišťovala působení těchto individuí na jejich okolí. Tedy jaké si na ně na základě jejich vzhledu vytváříme názory.

Ačkoliv by donedávna možná vyšly výsledky docela jiné, někdejší tabu se zdají být vyvrácena. Protože si výstřední jedince podle zmíněné studie spojujeme s výkonností a úspěšností.

Odborníci zkoumali reakce lidí na výrazné tenisky (odsud název studie) nebo roztrhané džíny. Nikoliv ve městě, ale pokud si je určití lidé oblékli či nazuli do společnosti nebo na významnou akci.

Barevné ponožky vám mohou dodat sebevědomí – a zlepšit tak váš výkon v práci.
Pexels.com

Mnohem zajímavější výsledek se ale rýsuje po připomenutí jiné studie, té z roku 2012. Psycholog Joshua I. Davis ze Severozápadní univerzity tehdy podrobil analýze vliv oblečení na chování. Do svého experimentu obsadil jedince v laboratorních pláštích a bez nich. Obě skupiny podstupovaly testy pozornosti.

Jeho hypotéza o vlivu oblečení na chování se potvrdila – ti s pláštěm odvedli lepší výkon. Cítili se chytřejší, a tak se jim snáz zaměřovala pozornost.

Tento efekt zřejmě postupně odhaluje stále více lidí. Nebo jej berou jako vedlejší efekt své vášně pro styl. Stačí se podívat třeba na úspěch švédské firmy Happy Socks, připomíná server Business Insider. Své produkty prodává v 90 zemích a loni se pyšnila výnosem kolem 112 milionů dolarů!

Výrazný kousek může nejen dodat styl, ale i zlepšit náš dojem na okolí.
Profimedia.cz

Strakaté, vzorované nebo „jen“ jednobarevné ponožky v křiklavé barvě jistě dávají jejich nositelům pocit výjimečnosti. Tento pocit si tak mohou přenést i do jiných oblastí. S energií, která z jejich nošení plyne, mohou naložit třeba ve sféře pracovní.

Nepropagujme tu ale jen ponožky a byznysy kolem nich. Jak vyplývá z pokusu psychologa Joshuy I. Davise, výraznější kousek v našem šatníku nám může dodat sebevědomí a potřebný drajv. Za zkoušku to stojí, no ne?

Zdroj: Business Insider

Diskuze

Reklama