10 tipů, jak po vánočním obžerství rozpumpovat vyprazdňování

30. prosince 2015
Kiis1065.com.au
Kiis1065.com.au

Bramborový salát, cukroví, vinné klobásy, kapr, vánočka, kachna… Naše střeva nás po vánočních svátcích rozhodně nezbožňují. A my je stejně tak. Odvykly si rychle pracovat, a tak chtě nechtě vysedáváme na toaletě jako na trůnu. Naštěstí už to nebude dlouho trvat. Známe totiž 10 perfektních urychlovačů vyprazdňování!

1. Uvolněte se a buďte v pohodě

Žádná stolice se nemůže sunout hladce, pokud je ve stresu.

2. Skamaráďte se s vlákninou

Podle výživových poradců bychom měli zkonzumovat 30 gramů vlákniny denně. Pokud budeme její příjem šidit, zaděláme si na obezitu, zácpu, vysoký cholesterol i rakovinu tlustého střeva.

Při příští návštěvě obchodu se proto nezapomeňte zastavit u regálu s luštěninami nebo ovocem – šest kusů sušených švestek, jedno avokádo, šálek ovesných vloček či pohanky obsahuje 8 gramů vlákniny, šálek cizrny dokonce 12 gramů.

Food.ndtv.com

3. Dřepněte si

Možná si tak budete připadat jako na pustém ostrově. Nebo v době, kdy kolem ještě pobíhali mamuti. Ale slyšeli jste snad, že by pravěcí obyvatelé trpěli civilizačními chorobami?

Vyprazdňování v podřepu bylo běžné tisícovky let a na hemeroidy a podobná onemocnění si nikdo nestěžoval. Jenže pak přišel vynález pohodlných keramických toalet. Úhel mezi trupem a nohama se zvětšil na 90 stupňů a tračník se zakulatil. Právě to je jedna z příčin, proč vykonávání potřeby dnešní generace často připomíná „porod“.

Pokud vás vysedávání na toaletě přestalo bavit, dřepněte si. Vyvinete tak menší tlak na pánevní dno, uvolníte tračník a odchod stolice bude příjemnější.

4. Pijte kávu

O blahodárném vlivu kávy na vyprazdňování jsme informovali už dříve. Sloučeniny obsažené v této pochutině popoženou odpad směrem ke konečníku – a to už do pěti minut! Protože ale káva odvodňuje…

5. Zavlažujte se

Nejenže tím vyrovnáte hladinu vody v těle, ale rozproudíte trávicí systém tak dobře, že o něm nebudete vědět. Pro ještě efektivnější zažívání se doporučuje mírně teplá voda s citronem. Hladký průchod hmoty ve střevě může voda i narušit – a to tehdy, budete-li zmíněnou tekutinou splachovat jídlo. Citlivějším jedincům může souběžná konzumace potravin a pití přivodit křeče.

Stylecaster.com

6. Dopřejte si masáž

Teď nemáme na mysli thajskou, ale tu intimní, co se zaměřuje na tzv. hráz. Prostor mezi pohlavním orgánem a řitním otvorem se po opětovném stlačení uvolní. A stolice proklouzne střevy rychleji.

7. Zacvičte si

Je všeobecně známo, že s pohybem ani střeva nezahálí. Udělejte pár dřepů s výskokem… a odcházejte z toalety s úsměvem.

8. Jezte probiotika

To jsou například ony populární laktobacily, kterými se dnes hemží reklamy na jogurty. Nutno podotknout, že ve většině případů nejde o klamání zákazníka. A co víc – jogurty probouzí naše střeva z letargie. Obdobně účinkuje i acidofilní mléko a plísňové sýry.

Simpyscratch.com

9. Udělejte si čas

Zažil to pravděpodobně každý – ve spěchu to ne a ne ven. Stres ztěžuje mnoho věcí a vyprazdňování je rozhodně jednou z nich. Při plánování denního režimu proto počítejte s několika minutami navíc i pro záchodový rituál.

10. Zásobte se čípky

Někdy už může být příliš pozdě na úpravu zažívání přirozenou cestou. Po zavedení čípku uvolníte střevo do patnácti až šedesáti minut. Za okamžité pohodlí to stojí. Jen si na něj nezvykejte a raději následujte sérii výše uvedených doporučení. Jedině tak se vyhnete věčně otlačenému záchodovému prkénku na vašem pozadí.

Zavří­t reklamu