Blíží se vánoční obžerství: Vyzkoušejte podzimní detox

26. listopadu 2018
Pixabay
Pixabay

Vánoce a s nimi spojený čas přejídání se blíží. Kdo by odolal vanilkovým rohlíčkům, vánočce nebo bramborovému salátu? Předvánoční detox vás pročistí a zhubnete dvě kila. Vydržte tato stravovací pravidla čtyři dny a máte vyhráno.

Hodně pijte

V zimě bývá problém dodržovat pitný režim, protože přirozeně nemáme pocit žízně. Zkuste si kontrolovat, kolik do těla dostanete tekutin, ty totiž pomáhají vylučovat odpadní látky a pročistit ledviny. Ideálně bystě měli vypít 2,5 litru vody či bylinkových čajů. Když si ráno dopřejete sklenici vlažné vody s citronovou šťávou, nastartujete metabolismus, správnou činnost střev a tělo přirozeně zahřejete. Nezapomínejte ji vypít nalačno.

Vynechejte z jídelníčku

Potraviny, které si nyní vyjmenujeme, bychom měli ze stravování vynechat dlouhodoběji, ale při detoxu na sebe buďte skutečně přísní. Z jídelníčku vyřaďte smažené pokrmy, uzeniny, červené maso, tuk, brambory, těstoviny, instantní potraviny, alkohol, kávu, bílou mouku, pečivo, cukr, umělá sladidla, mléčné výrobky i černý čaj.

Připravte si zázračný nápoj

Abyste spalování a očistu ještě více nastartovali, připravte si účinný detoxikační drink, který se pije po malých doušcích celé čtyři dny.

Budete potřebovat:

300 ml grepové šťávy (čerstvé)
2 lžíce sezamového oleje
1 lžičku strouhaného zázvoru
šťávu z jednoho citronu
200 ml vody
2 stroužky česneku
Postup:

Dohladka rozmixujte všechny ingredience. Pijte každý večer 100 ml hodinu před tím, než si půjdete lehnout.

Jídelníček na čtyři dny

Než se pustíte do očisty, ujistěte se u svého ošetřujícího lékaře, zda nemáte zdravotní problémy, které by se s dietou neslučovaly – onemocnění zažívacího ústrojí, snížená funkce ledvin, jater, žlučníku či netrpíte-li potravinovou alergií. A pozor, některé léky (hlavně na tlak) se špatně snáší s citrusy.

1. den

Snídaně: Mrkev, jablko, hrst vlašských ořechů (případně mandlí).

Oběd: Treska se špenátem a strouhanou mrkví.

Večeře: Salát z červené řepy a dvě vařená vejce.

2. den

Snídaně: Šťáva z řepy a jablek, hrst ořechů.

Oběd: 150 g kuřecích prsou a míchaný salát (rukola, ledový salát, polníček, mrkev).

Večeře: Čočková polévka bez uzeniny a zahuštění (libovolné množství).

3. Den

Snídaně: Nízkotučný tvaroh, nastrouhané jablko, skořice, hrst ořechů, hrst ovesných vloček.

Oběd: Vařená červená řepa a tuňák ve vlastní šťávě.

Večeře: Zapečené fazole se špenátem a 100 g kuřecího masa.

4. den

Snídaně: Mrkev, dvě jablka, hrst ořechů.

Oběd: Tři míchaná vajíčka s nastrouhanou kedlubnou a špenátem.

Večeře: 1,5 litru zeleninové šťávy (řepa, mrkev) – popíjejte po malých dávkách po dobu tří hodin.

Co ještě můžete do jídelníčku zařadit?

Jídlníček si můžete zpříjemnit potravinami, jako jsou grep, květák, zelí, dýně, zázvor, sezamová semínka, bylinky, veškerá kořenová zelenina a česnek.

Nezapomínejte na přísun minerálů a vitaminů. Abyste zvládli předvánoční stres, dopřejte si více hořčíku. Na jídelníčku by tedy neměly chybět ryby či mandle. Máte-li větší fyzickou zátěž, nebojte se koupit i potravinové doplňky.

Nezapomínejte na odpočinek

V neposlední řadě si najděte chvilku na odpočinek. Máte před koncem roku hodně práce? Ale když si neodpočinete teď, následující týden už čas nebude vůbec. Zajděte do sauny, na procházku, plavat nebo na jógu a zkuste dostatečně spát. Celý proces podpoří běžná masáž, nebo zvolte lymfatickou, která z těla odplaví škodliviny.