5 nízkokalorických dezertů, na kterých si pochutnáte během diety

5 nízkokalorických dezertů, na kterých si pochutnáte během diety
Zdroj: Freepik.com

Každý, kdo někdy držel dietu ví, jak těžké je odolat sladkému. Jenže odpírat si hříšné dobroty, není také ideální řešení. Co s tím? Nebojte se zkombinovat kvalitní suroviny, s jejichž pomocí vytvoříte dezerty, jež uspokojí vaše chuťové buňky. Přesně tak jsou sestavené naše nízkokalorické a extrémně chutné recepty.

Jana Jánská
Jana Jánská 31. května 2020

Ani při dietě se nemusíte vyhýbat mlsání. Stačí, když na to půjdete s rozumem a sladké si dopřejete v malé míře jednou za čas. Tak ošidíte chuťové buňky, aniž byste přitom museli vyjíst celou cukrárnu…

10 potravin, se kterými nepřiberete. Jezte je, kdy chcete a kolik chcete
Mohlo by Vás zajímat:

10 potravin, se kterými nepřiberete. Jezte je, kdy chcete a kolik chcete

Čoko cookies (55 kalorií na porci)

Počet porcí: 24

Ingredience:

1 hrnek hladké mouky + ¼ hrnku a 2 lžíce neslazeného kakaového prášku + ¼ hrnku a 2 lžíce třtinového cukru + ¼ lžičky jedlé sody + ¼ lžičky soli + ¼ hrnku rostlinného oleje + 3 lžíce mléka + 2 lžíce javorového sirupu + lžička vanilkového extraktu + moučkový cukr

Postup:

Předehřejeme si troubu na 150 °C. Jemně vymažeme dva plechy na pečení. V míse smícháme mouku, kakaový prášek, cukr, jedlou sodu a sůl. V jiné míse spojíme olej, mléko, javorový sirup a vanilku.

Mokrou směs vmícháme do suché. Pomocí (zmrzlinové) lžíce nabereme těsto a vyválíme kuličku. Z uvedeného množství bychom měli získat 20 až 24 koulí. Obalíme je v moučkovém cukru a přemístíme na plech. Chladíme hodinu v lednici a pečeme 13 minut. Před mlsáním necháme zchladnout 10 minut.

5 receptů na báječné sladké i slané snídaně, které vás nastartují do nového dne
Mohlo by Vás zajímat:

5 receptů na báječné sladké i slané snídaně, které vás nastartují do nového dne

Borůvkový a levandulový veganský cheesecake (800 kalorií na porci)

Počet porcí: 4

Ingredience:

1 hrnek datlí + 1 hrnek vlašských ořechů nebo mandlí + 1 ½ hrnku kešu oříšků + ½ hrnku kokosového mléka + 1/3 hrnku kokosového oleje + šťáva z 1 velkého citronu + ½ hrnku cukru nebo jiného přírodního sladidla + ½ hrnku borůvek + levandule na ozdobu

Postup:

Ponoříme datle na 10 minut do teplé vody. Necháme je oschnout a poté je rozmixujeme v kuchyňském robotu. Ten vyčistíme a nameleme vlašské ořechy nebo mandle. Přidáme datle a znovu zapneme mixér. Mírně osolíme.

Jemně vymažeme formu na 12 muffinů. Nabereme vrchovatou lžíci směsi a prsty ji vtlačíme to formiček. Pokud směs lepí, vypomůžeme si kouskem pečícího papíru a stlačujeme směs přes něj.

Formu na chvíli umístíme do mrazáku.

Zbylé ingredience společně rozmixujeme dohladka. Naplníme formy a přidáme borůvky a levanduli. Překryjeme plastovou fólií, mrazíme, dokud nebude směs tvrdá (4 až 6 hodin). Před podáváním necháme cheesecake trochu změknout nebo ho jíme zmražený.

Rychle a chutně: 5 receptů na královskou snídani, kterou zvládnete za pět minut
Mohlo by Vás zajímat:

Rychle a chutně: 5 receptů na královskou snídani, kterou zvládnete za pět minut

Avokádovo-čokoládový puding (75 kalorií na porci)

Počet porcí: 6

Ingredience:

2 avokáda + 1 banán + ½ hrnku neslazeného kakaa + ½ hrnku datlí ponořených ve vodě několik hodin + 1 lžička vanilkového extraktu + bobule na ozdobu

Postup:

Všechny ingredience kromě bobulí rozmixujeme v kuchyňském robotu dohladka. Před podáváním vychladíme a dozdobíme bobulemi.

Nejlepší svačiny do práce: 6 dobrot pro požitkářky, které zvládnete za pár minut
Mohlo by Vás zajímat:

Nejlepší svačiny do práce: 6 dobrot pro požitkářky, které zvládnete za pár minut

Mrkvové energetické kuličky (163 kalorií na porci)

Počet porcí: 24

Ingredience:

2 ¼ hrnku ovesných vloček + 2 hrnky jemně nastrouhané mrkve + 2 lžičky mleté skořice + 1 hrnek jemně nasekaných datlí + 2/3 hrnku jemně nasekaných mandlí + 2/3 hrnku kokosových vloček

Postup:

Smícháme prvních pět ingrediencí. Přidáme po lžících vodu a snažíme se dosáhnout požadované konzistence. Těsto by mělo jít snadno tvarovat a nemělo by se rozpadat.

Nabereme vrchovatou lžíci směsi a tvoříme kuličky. Obalíme je v kokosových vločkách. Chladíme alespoň hodinu před podáváním.

Chcete doma zažít pravou Itálii? 4 nejlepší recepty, které musíte zkusit
Mohlo by Vás zajímat:

Chcete doma zažít pravou Itálii? 4 nejlepší recepty, které musíte zkusit

Veganská proteinová zmrzlina s ořechovým máslem

Ingredience:

227 g veganského bílého jogurtu (např. mandlového nebo kokosového) + 2 lžíce veganského proteinu + 1 lžíce ořechového másla

Postup:

Jednoduše smícháme všechny ingredience. Překryjeme mísu potravinářskou fólií a mrazíme alespoň hodinu. Pokud by směs byla příliš hustá, přidáme trochu vody.

Tato zmrzlina nejen příjemně ochladí, ale dodá tělu řadu živin.

 

Škola líčení: Vizážistka Diana Vitikačová radí, jak na rychlý denní make-up do školy či do práce

Další články