Fit a krásnátestovánísoutěže

Jarní bylinky: Proč je pěstovat a jak s nimi zacházet v kuchyni

Thumbnail # Jarní bylinky: Proč je pěstovat a jak s nimi zacházet v kuchyni

Zdroj:Pixabay.com

S trochou nadsázky můžeme říci, že první jarní bylinky jsou doslova záchranou naší imunity. Kromě toho, že obsahují spoustu vitaminů a minerálních látek, navíc chuťově doprovodí nejeden pokrm. Jaké bylinky by tedy neměly chybět na talíři?

Linda Maletínská 31. března 2020

Jarní příroda nabízí spoustu „zeleného“. Pokud ale nemáte zahrádku nebo možnost vyrazit do přírody, což je v těchto dnes celkem problematické, můžete si bylinky vypěstovat za oknem. Pro zpestření pokrmů se tak budou hodit:

Petržel

Stálice naší kuchyně může působit obyčejně, ale je to rovněž významná léčivka. I když je nejlepší pěstovaná na zahrádce, chutnat bude i z truhlíku za oknem. Petržel je bohatá na vitaminy, minerály a vlákninu, zlepšuje též funkce imunitního systému. Posypejte jí čerstvý chléb s máslem, přidejte ji do pomazánek, ideální jsou tvarohové, a samozřejmě nesmí chybět v polévkách. Zajímavá je i v salátech nebo na rybě v kombinaci s česnekem a olivovým olejem. Nebojte se experimentovat.

Thumbnail # Kuře v hlavní roli: Jak si připravit šťavnatá prsíčka, stehýnka i paličky za pomoci jarních bylinek
Mohlo by Vás zajímat:

Kuře v hlavní roli: Jak si připravit šťavnatá prsíčka, stehýnka i paličky za pomoci jarních bylinek

Medvědí česnek

Tato bylinka má lahodnou česnekovou chuť a nepřeberné množství účinných a cenných látek. Působí i jako očistná a omlazující kúra, pomáhá s dýchacími obtížemi, od zahlenění, skvělá je při detoxikaci. Medvědí česnek chutná syrový – na chléb, do pomazánek, dá se z něj vyrobit i vynikající pesto (stačí rozmixovat s oříšky, sýrem, ochutit a přidat olivový olej). Pro využití co nejvíce prospěšných látek se doporučuje konzumovat čerstvý, bez tepelné úpravy.

Pažitka

Pažitka neboli šnytlík je bohatá na vitaminy a minerály, především B2, C, vápník a draslík. V kuchyni ji využijeme mnoha způsoby. Má jemně štiplavou chuť a dokáže nahradit cibuli. Geniální je s tvarohem, výborně chutná s vajíčky, ale také na brambory. Nezapomeňte ji přidat do polévek.

Thumbnail # Bylinkový manuál: Naučte se je párovat s vhodným jídlem, aby tělu přinesly to, co mají
Mohlo by Vás zajímat:

Bylinkový manuál: Naučte se je párovat s vhodným jídlem, aby tělu přinesly to, co mají

Kopřiva

Kopřivu za oknem nevypěstujete, ale do jarního bylinkového menu rozhodně patří. Její výhonky jsou bohaté na celou řadu minerálů a působí na celkové posílení organismu. Zkuste ji přidat do nádivky nebo uvařte kopřivový špenát. Stačí kopřivu spařit horkou vodou, aby nepálila, a pak upravovat jako špenát. Kopřivy jsou bohaté na železo, mají detoxikační účinky a působí jako antioxidant. Skvělé jsou i kopřivové čaje (spařte hrst lístků a nechte 10 minut louhovat).

JAKÉ BLAHODÁRNÉ ÚČINKY MAJÍ JARNÍ BYLINKY NA NAŠE ZDRAVÍ? TO SE DOZVÍTE VE FOTOGALERII:

Podobné články

Zavří­t reklamu