Přepadají vás doma úzkosti a koušete se nudou? 5 tipů pro návrat k psychické pohodě

26. března 2020
Unsplash.com
Unsplash.com

Psychologové se shodují na tom, že dlouhodobá izolace může mít nehezké dopady na psychiku. Pokud trvá dlouho, způsobuje úzkosti i deprese. Proto je velmi důležité se ve volných chvílích i doma přínosně zabavit. Přečtěte si, jak během karantény zahnat chmury a mít dobrou náladu.

Mezi lidmi se začínají objevovat názory, že nám pandemie koronaviru umožňuje v dnešní uspěchané době přehodnotit, co je vlastně důležité. Něco na tomto tvrzení bude. Inspirujte se a využijte domácího pobytu ve vlastní prospěch.

Zpomalte, přemýšlejte a pomáhejte, když můžete

I v těžkých časech je třeba hledat něco pozitivního. Snažte se proto namísto neustálého sledování televize alespoň chvíli zamyslet, co jste se za poslední dobu naučili nového. A že pravděpodobně toho nebude málo. Konečně jste začali vařit domácí večeře namísto kupování mražených jídel nebo dovozu minutek z restaurace? Ušili jste sami pár roušek a jednu darovali starší sousedce? Výborně. Jen tak dál. Uvědomte si, kolikrát jste za poslední dobu museli překonávat sami sebe. To vše vás totiž mění k lepšímu.

Relaxujte a cvičte jógu

Ke štěstí potřebujeme pravidelný pohyb. Kromě procházek či běhání v přírodě se pusťte do cvičení i doma. Zkusit můžete třeba stále více oblíbenou relaxační jógu nebo alespoň pravidelné protažení. A co takhle udělat každé ráno 50 dřepů? Uvidíte, že se tak snadněji udržíte jak ve fyzické, tak i psychické kondici.

Pusťte se do jarního úklidu

Většina z nás se v otázce úklidu ráda vymlouvá na čas. Tyto výmluvy jsou ale u řady lidí v současné situaci značně nedůvěryhodné. Navíc kdy jindy se přimět k pořádnému jarnímu úklidu než teď? Dožeňte doma všechny resty. Nejen že se vám tam pak bude mnohem více líbit, ale pořádek v domácnosti pomáhá i neklidným jedincům nastavit psychickou pohodu.

Upečte si něco dobrého

Ne nadarmo se říká, že láska prochází žaludkem. V běžném pracovním týdnu však stíhá pravidelně vařit a péct jen málokdo. To se ovšem může, pokud pracujete z domova, celkem rychle změnit. Upečte třeba chutný dezert, kterým zlepšíte náladu nejen sobě, ale i celé rodině.

Vraťte se ke svým koníčkům

Psychologové radí všem lidem v izolaci, aby se snažili doma dělat to, co je baví. Pokud jste tedy dosud neměli moc času na své koníčky, určitě neváhejte a znovu s nimi začněte. Šijte, hrajte na piano, nacvičte taneční sestavu, uvařte gurmánské menu nebo si jen pusťte oblíbený film. Zkrátka dělejte vše, co vás činí šťastné a máte na to nyní čas.

DALŠÍ TIPY, JAK SE VYPOŘÁDAT NAPŘÍKLAD S OSAMĚLOSTÍ, NAJDETE V GALERII:

Zavří­t reklamu