Fit a krásnáTestováníSoutěže

Únava a bolest hlavy: Co jíst, když vás trápí nedostatek železa?

Únava a bolest hlavy: Co jíst, když vás trápí nedostatek železa?
Zdroj: Shutterstock
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Nutriční specialistka Rosie Millen prozradila britském deníku Express, že nedostatkem železa trpí překvapivě hodně lidí. Proč je tomu tak a co s tím lze udělat?

Imrich Rešeta 25. října 2021

Britský deník Express.co.uk píše, že železo je nezbytnou součástí lidské stravy a přispívá ke zdravému chodu těla. Jenže, co když jej nemáme dost nebo riskujeme jeho nedostatek?

Horoskop vitamínů: Jaké druhy ovoce by měl obsahovat váš jídelníček pro posílení imunity?
Mohlo by Vás zajímat:

Horoskop vitamínů: Jaké druhy ovoce by měl obsahovat váš jídelníček pro posílení imunity?

Jak na nedostatek železa

Nejčastějším nedostatkem, který je rovněž nejpozoruhodnější, je nedostatek železa,“ odpovídá nutriční specialistka Rosie Millen na dotaz ohledně nejčastěji chybějících vitamínů a minerálů. Nedostatek železa, který vede k anémii, způsobuje hlavně stravování a životní styl. Podle Rosie se to týká zejména lidí, kteří změnili svůj jídelníček a vyřadili červené maso.

Doporučená denní dávka je 8,7 mg pro muže a 14,8 mg pro ženy. Abychom se k tomu dopracovali, můžeme zvýšit příjem potravin bohatých na železo. Jde především o játra, červené maso, vejce, fazole, špenát a ořechy. Ale do svého jídelníčku můžeme zařadit také sušené ovoce, telecí maso, čočku, ústřice nebo sardinky.

Kdy jíst nezdravě: Podle nové studie je nejdůležitější zdravá večeře, slaninu ale nezavrhuje
Mohlo by Vás zajímat:

Kdy jíst nezdravě: Podle nové studie je nejdůležitější zdravá večeře, slaninu ale nezavrhuje

Proč je důležité železo

Železo je nesmírně důležité při tvorbě krve, pomáhá vytvářet červené krvinky, které jsou nezbytné pro přenos kyslíku po těle. Jeho nedostatek způsobuje těhotenství, ale také špatné stravování. Mezi běžné příznaky nedostatku železa patří únava, dušnost, bledá pokožka a bušení srdce.

Podle Rosie ovšem samotné železo nestačí, důležitý je také vitamín C, který napomáhá jeho vstřebávání. Vitamín C se nejvíc vyskytuje v citrusech, jahodách, brokolici nebo čili papričkách.

Oranžový zázrak plný vitaminů: Vyzkoušejte rakytník, zlepší vám imunitu a sníží tlak i stres
Mohlo by Vás zajímat:

Oranžový zázrak plný vitaminů: Vyzkoušejte rakytník, zlepší vám imunitu a sníží tlak i stres

Zdroje informací:
Express.co.uk: Iron deficiency symptoms: What to eat to beat symptoms of tiredness and headaches

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články