Zelenou proti podzimním depresím: Jezte košťálovou zeleninu jako brokolici, kapustu a květák

27. Září 2018
Redakce Lifee.cz
Podzimní deprese jsou častým civilizačním onemocněním.
Zdroj Pixabay
Témata: zelenina , košťál , deprese , podzim
Mizerné počasí, kdy prší a je chladno, dokáže s člověkem pořádně zamávat. Hlavně tedy s jeho psychikou. Na nové období je proto potřeba se řádně připravit a trochu obměnit každodenní přísun vitaminů a kalorií. Jak se stravovat, aby na vás nepřišla podzimní deprese a abyste se usmívali stále jako sluníčko?
Reklama

Jakmile se ochladí a přestane svítit celý den sluníčko, lidé se začnou tvářit kysele a upadají do depresí. Ano, počasí a roční období hodně ovlivňují psychiku člověka, ale dá se proti tomu bojovat. Nejlépe uděláte, když se zaměříte na svoji stravu a s příchodem podzimu přehodnotíte jídelníček. Chce to hodně vitaminů!

Deprese, vznětlivost, třes. Co se stane s tělem a psychikou, pokud se vzdáte cukru?

Stačí pár drobných úprav jídelníčku a ze slovníku budete moci vyškrtnout slova jako podzimní chmury. Co tedy dělat, abyste se cítili skvěle?

Snídaně je základ. Snažte se snídat jako králové a královny. Každé ráno vstaňte s předstihem a nachystejte si snídani, o které se vám vždy snilo. Vydatná snídaně vám zaručí dostatek energie na celé dopoledne a pořádně nakopne váš organismus. Pro chmurné počasí je skvělá například ovesná kaše se sezonním ovocem.

Abyste dopomohli vašemu imunitnímu systému a nevlezla na vás hned první chřipka, je dobré zapojit do jídelníčku hodně vitaminů. Výborná je na to košťálová zelenina, jako je kapusta, brokolice a květák.

Za pár týdnů je tu Halloween, takže bude všude k dostání spousta dýní. Ty vám také pomohou proti chmurným dnům. Mají totiž v sobě hodně minerálů a vitaminů. Zároveň obsahují málo kalorií, takže ideál. Uvařit si z nich můžete polévku, která vám navodí blaženou podzimní náladu.

Diskuze

Reklama