Reklama

Žijte zdravě: Jak snadno nahradit klasické pečivo? Těmito 5 potravinami

22. Července 2018
Eva Jeřábková
Bílá mouka ve větším množství zanáší naše střeva, ty pak nemohou naplno pracovat. Změňte proto svůj jídelníček!
Zdroj Pixabay.com
O škodlivosti bílého i tmavého pečiva bylo napsáno už bezpočet článků a publikací. Vynecháním tohoto pečiva ze svého jídelníčku ulevíte nejen svému trávení, ale prokazatelně se vám zlepší pleť a pocítíte příliv energie. Není to přitom nic složitého. Stačí, když si během plánování vašeho jídla dáte tu práci a vyhnete se regálům s bílou moukou.
Reklama

Bílá mouka ve větším množství zanáší naše střeva, ty pak nemohou naplno pracovat. Ne náhodou je český národ „knedlíkářů“ celosvětově první ve výskytu rakoviny tlustého střeva.

Chcete tedy svůj jídelníček změnit, ale máte pocit, že se člověk jednoduše nemůže obejít bez rohlíků, housek, baget a chleba? Nezoufejte, jde to. Stačí vám držet se těchto 5 triků.

 

Zelenina

Nejjednodušší je vyměnit pečivo za zdravou zeleninu. Pomazánku namažte na kolečka salátové okurky, do vydlabaných rajčat, na listy salátu nebo do rozpůlených paprik. Vzniknou vám tak efektní paprikové lodičky.

Ovesné vločky

Dopřáváte si rádi k snídani míchaná vejce a máte dojem, že bez pečiva by to nebylo ono? Opražte nasucho ovesné vločky a na talíři jimi míchaná vejce posypte. Ovesné vločky jsou velmi zdravé a uvidíte, že pečivo vám ani trochu chybět nebude. K vločkám můžete přidat i semínka či drcené oříšky.

Nejlepší recepty s okurkami ze studené i teplé kuchyně

Luštěniny

Fazole, hrách, čočka, cizrna. Luštěninami v kuchyni nikdy nic nezkazíte. Můžete z nich připravit například placičky, které se hodí k salátům nebo se dají mazat pomazánkou. Jako bonus zvýšíte výživovou hodnotu jídla.

Vafle na sladký i slaný způsob

Vafle zná jistě každý. Slané i sladké varianty jsou velmi chutné. Pokud si je připravíte doma ze zdravých ingrediencí a s minimem oleje, neohrozíte zdraví ani figuru. Využijte je tedy namísto pečiva. Přikusovat se dají k masu, salátu či pomazánce. A mají nespočet variant - česnekové, špenátové, cibulové, kmínové, ořechové, makové, kakaové, skořicové, perníkové apod.

Domácí chléb

Pokud víte, že se bez pečiva neobejdete, protože tu a tam se rádi zakousnete do chleba s pomazánkou, pak si upečte doma zdravější alternativu. Klasickou mouku můžete nahradit povařenou a rozmixovanou quinoou (případně quinoa moukou), ořechy, semínky, kokosovou moukou. Fantazii se meze nekladou. Pro inspiraci mrkněte na internet. Tam se to dnes zdravými recepty jen hemží.

Diskuze

Reklama