Šestero maličkostí, které odbourávají (nejen předvánoční) stres: Pohyb, bezdrátová sluchátka a omezení sociálních sítí

šťastná, v pohodě, spokojená
Zdroj: Freepik

Jak překonat zlé časy, těžké dny a starosti každodenního života? Zbavte se posedlosti špatnými zprávami a investujte do bezdrátových sluchátek. Nejen tyhle jednoduché metody vám během chvilky uleví od úzkosti a napětí.

Lucie Daniel
Lucie Daniel 07. 12. 2023 10:30

Stres se dnes skloňuje ve všech pádech. Podnikněte kroky k uklizení nepořádku ve své mysli a otevřete se radosti a optimismu. Je to lehčí, než si myslíte!

Poslouchejte hudbu, kterou milujete

Poslech hudby s úmyslem relaxace pomáhá redukovat vysoké hladiny stresového hormonu kortizolu, a ovlivňuje tak psychobiologický stresový systém. Vzhledem k tomu, že songy libovolných žánrů vyvolávají aktivitu v mozkových oblastech, jež jsou spojené se zkušenostmi a intenzivními emocemi, pouštějte si písničky, které máte spojené s pohodou, láskou a příjemnými situacemi. Ihned se začnete cítit lépe.

Naučte se odpouštět

Přátelé vás kdysi nepozvali na svatbu, partner utrousil nevhodnou poznámku, kvůli které se měsíce necítíte dobře. Stále v sobě nosíte staré křivdy? Zbavte se úzkosti a naučte se odpouštět. Přece nenecháte věci z minulosti ovlivňovat vaši budoucnost! Výzkum ukazuje, že akt odpuštění snižuje stres a přispívá k lepšímu duševnímu zdraví.

Popíjejte horký čaj

Šálek čaje v rukou působí hřejivě a konejšivě. Všímejte si barvy čajových listů, tvaru hrnku, vůně i toho, jak čaj chutná. I tento rituál podporuje relaxaci a podle druhu čaje poskytuje i různé zdravotní přínosy. Kupříkladu ten zelený zlepšuje funkci mozku a posiluje srdce a cévy.

Vyjděte ven

Špatný den v práci? Nazujte pohodlné boty a jděte se projít. Podle vědců pouhých 10 minut svižnější chůze krotí úzkost, což dává smysl. Jakýkoli druh pohybuju zvyšuje produkci neurochemikálií v mozku. Zvlášť serotonin a dopamin patří k těm pomocníkům, kteří od stresu ulevují podobně jako kvalitní hořká čokoláda (kakao v ní ukryté obsahuje teobromin a kofein. Obě složky v kombinaci s cukrem stimulují produkci hormonů štěstí). Procházku ideálně zkombinujte s poslechem hudby (bezdrátová sluchátka vítaná), zesílíte tím její pozitivní účinky.

Omezte sociální sítě

Studie opakovaně potvrdily souvislost mezi používáním sociálních médií a stresem. Podle všeho způsobují a prohlubují depresi a přispívají k poklesu spokojenosti a zdraví. Pokud můžete, přestaňte pravidelně sledovat profily svých přátel a známých, hlavně před spaním.

Málokdy na nich najdete něco pozitivního. A pro jistotu vypněte i televizi. Opakovaný lov špatných zpráv, jemuž se říká doomscrolling, zprostředkovává traumata, což vede k podrážděnosti a uzavřenosti.

Protahujte si tělo

Protahování samozřejmě uvolňuje tělo, ale překvapivě je účinné i pro mysl. Experimenty prokázaly, že podporuje nejen flexibilitu, ale i vitalitu a duševní zdraví. Stačí pár minut po práci! Protáhněte ramena a ruce, procvičte krční páteř, zkrátka jakkoli změňte polohu, ve které se nacházíte většinu dne.

Zdroje informací:
Pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Ncbi.nlm.nih.gov

Tereza Mašková o boji s bulimií: Naplno to propuklo ve StarDance, tělo mi začalo vypínat a přišel kolaps

Tereza Mašková o boji s bulimií: Naplno to propuklo ve StarDance, tělo mi začalo vypínat a přišel kolaps

Související články

Další články