SuperWoman Gabriela Teissing: Technologie vytváří na firmy obrovský tlak, ale současně i příležitosti, říká CEO Creative Docku

Magazín Lifee.cz ocenil titulem SuperWoman desátou ženu, Gabrielu Teissing.Sérii uměleckých portrétů Gabrielly Teissing nafotila známá fotografka Lucie Robinson. Oblečení na focení vybral přední módní stylista Miroslav Romaniv.
Gabriela Teissing patří dle žebříčku magazínu Forbes mezi nejvlivnějších ženy Česka. + 7 fotek+ 8 fotek

Magazín Lifee.cz ocenil titulem SuperWoman desátou ženu. Inovátorství, kreativita, ale i odvaha a dravost, to jsou vlastnosti, které reprezentují Gabrielu Teissing, CEO společnosti Creative Dock. Poslechněte si inspirativní příběh jedné z nejvlivnějších žen Česka, vášnivé golfistky a mámy dvou dětí, která pomáhá firmám uspět v dnešní digitální době. 

Markéta Behinová
Markéta Behinová 12. 10. 2023 16:30

Magazín Lifee.cz představuje ve svém projektu SuperWoman výjimečně úspěšné a inspirativní ženy. Mezi ně bezpochyby patří Gabriela Teissing, generální ředitelka společnosti Creative Dock. Produktově-technologická firma staví digitální produkty a firmy na zakázku nejen u nás, ale i ve světě.

Gabriela ze své pražské kanceláře řídí víc než 500 lidí v 5 zemích a pracuje na desítkách projektech. „V dnešní době, kdy se všechno zrychluje (teď to třeba vidíme s umělou inteligencí) a jde to skokově, tak se najednou všechno mění a velkou roli hrají technologie. Vytváří na firmy tlak, ale současně i příležitosti.“

Celý rozhovor si poslechněte v přiloženém videu nebo formou podcastu. V naší fotogalerii si můžete prohlédnout, jak vidí kreativní duši Gabriely Teissing slavná fotografka Lucie Robinson.

CEO a jeho zodpovědnost

Působíte jako CEO společnosti Creative Dock, pojďme si na úvod představit, co tato role obnáší…
Je to takové velké dobrodružství. Naše firma je mezinárodní, má několik poboček v zahraničí (a nejen v Evropě) a já to mám celé na starost. Tedy patří sem zodpovědnost za firmu, za poměrně dost zaměstnanců a především za to, aby firma vydělávala.

Kolik vedete lidí?
To záleží zrovna na tom, jak se nám daří. Ale zhruba kolem 500-600 lidí, kteří působí v pěti zemích. Máme spoustu zakázek a naším hlavním úkolem je, abychom měli spokojené klienty. Je to pro mě velká zodpovědnost vůči našim partnerům a klientům, ale také vůči lidem, kteří u nás pracují. Záleží mi na tom, aby je to u nás bavilo, cítili se bezpečně a měli jsme všichni z práce na jejím konci radost.

Měla jste manažerské vlastnosti odmalička a byla přirozený lídr, nebo jste se musela v leadershipu vzdělávat?
Já jsem tak trochu samouk. Vždycky jsem toužila být sportovkyní, hrála jsem golf. Chodila jsem na VŠE v Praze a měla jsem taktiku šedýho průměru, abych nebyla moc vidět. Cestovala jsem hodně za sportem a chtěla být profesionální golfiskou. Školu jsem studovala kvůli našim, říkávali: „My tě budeme podporovat jedině, když uděláš školu. Může se stát cokoliv a budeš pak vzdělání potřebovat.“ Po škole jsem začala pracovat v marketingu. Spíš jsem měla štěstí na několik dobrých šéfů a pracovala jsem na sobě, než že bych to měla nastudované.

Jak byste se jako manažerka popsala?
Nerada o sobě říkám, že jsem manažerka. Pro mě je to příliš tvrdý. Manažer je někdo, kdo jen všechno diriguje. Já jsem týmový člověk, který někdy musí ve své funkci dělat tvrdá rozhodnutí a to není úplně příjemný.

Gabriella Teissing byla profesionální golfistkou

Kde se u mladý holky vzala touha stát se golfistkou?
Můj táta byl celý život velký sportovec. Odmala jsem ráda lyžovala a hrála tenis. Když byl táta starší, začala ho bolet kolena a objevil golf. Nejdřív jsem z něj měla srandu, že je to sport pro důchodce, ale párkrát jsem šla s ním a golf si zamilovala.

Měla jste v golfu nějakou metu?
Chtěla jsem v něm být nejlepší, což se mi podařilo. Byla jsem nejlepší profesionální golfiskou v Česku. Ale cesta dál znamenala, že bych se musela přestěhovat do Spojených států. Ale jednak jsme neměli v tu dobu tolik peněz, se jen tak přesunout, a také jsem si uvědomila, že by pro mě golf přestal být radostí a byla by to dennodenní dřina. Ono se to nezdá, ale i golf je hodně fyzicky náročný. Nemluvě o cestování. Když je turnajová sezóna, tak se každý týden někam přemisťujete.

A pak přišel zlom a svedlo vás to úplně jinam…
V té době jsem se zamilovala do kluka, který se věnoval marketingu, a tak jsem si řekla, mám přece tu ekonomku, tak půjdu jako všichni ostatní do práce. Zalíbil se mi marketing, i když jsem studovala makroekonomii, a tak jsem nastoupila do reklamní agentury. No a tam jsem dostala šílenou čočku. Byla jsem z golfu dost rozmazlená, přece jenom už jsem byla známá, měla jsem nějaké sponzory a vydělávala si jako trenérka. Řekla jsem si i o dost peněz a nastoupila za dvacet tisíc měsíčně. Ale neuměla jsem nic a postavili mě ke kopírce.

Z greenu do reklamky a openspacu

Daly se zkušenosti ze sportu využít v kariéře?
První rok jsem každý den po večerech brečela. Byl to šok. Byla jsem zvyklá být venku a v pohybu a nejednou jsem seděla celé dny zavřená v kanceláři. Ani dneska nevydržím celý den sedět, musím to prokládat pohybem a každé ráno začínám sportem. Nikdy jsem nechtěla svoji kancelář, nemám ráda stísněné prostory a radši sedím s kolegy v openspacu. To si nesu celý život. Ale co je důležité, sport mi dal obrovský základ. To asi řekne každý, kdo v mládí sportoval vrcholově. Takže žádná velká manažerská škola, ale sport.

Založila jste několik úspěšných firem. Kdy přišel ten impuls vydat se po vlastní ose?
Jsem dost akční a neuměla jsem si představit, že až se stanu mámou, budu jen s miminkem doma. V reklamce pro částečný úvazek nebylo úplně místo. Napadlo mě, že si založím malou agenturu a při dětech budu dělat jen tak napůl, pro radost. Naivní představa.

Dopadlo to tak, že když jsem čekala druhého syna, nechala jsem zapnutý počítač, odešla na kontrolu a rovnou jsem tam zůstala a porodila. Ale ta práce mě moc bavila, dělali jsme reklamní kampaně pro velké klienty jako třeba Vodafone a vrátila jsem se i k tomu, že jsme pořádali golfové turnaje.

Dneska pomáháte firmám, aby uspěly v digitální době...
Typicky pracujeme pro velké společnosti jako jsou banky, telko operátoři, zkrátka korporáty, které už mají zaběhnutý byznys a jsou v něm dobří. Mají velkou tradici, historii a fungují jako stroje. Jenže v dnešní době, kdy se všechno zrychluje (teď to vidíme s umělou inteligencí) a jde to skokově, vše se mění a velkou roli hrají technologie. Vytváří na firmy tlak, ale současně i příležitosti.

Můžete prozradit nějaký konkrétní příklad, na kterým si to můžeme představit?
Pracujeme pro jednoho velkého telkooperátora v Kataru, který prodává tarify, jmenuje se Oredu. Vyvíjíme pro něj novou službu, digitální peněženku. Do Kataru jezdí hodně lidí za prací, ne všichni tam ale mají bankovní účet a potřebují nějakým způsobem posílat peníze domů. A přes banku je to tam hodně drahý. Vyřeší to naše aplikace, kterou mají jednoduše v telefonu. Ještě na to navážeme další služby jako je věrnostní program, slevy v obchodech a placení přes aplikaci. Je to vlastně nová platební metoda.

Co dalšího Gabriella Teissing v rozhovoru prozradila:

  • Jak se firmám daří odrážet tlak digitalizace
  • Kam až může zajít působení umělé inteligence
  • Jak se dá recyklovat beton, který zbývá na stavbách
  • Co byl poradila ženám na začátku podnikání
  • Jaký je její největší pracovní sen
  • Proč ji okolí odsuzovalo, když najala na hlídání synů Filipínku
  • Jakou super vlastnost by si vypůjčila od hrdinů Marvelovek

Související články

Další články