Psychologický hlad: Jdou vám kila nahoru? Chyba je ve vaší hlavě

13. Října 2018
Redakce Lifee.cz
Špatně rozložené jídlo přes den vám tělo připomene večer.
Zdroj unsplash.com
Témata: mlsání , hlad , jídlo , psychologie
Naše tělo zpracovává živiny během dne pokaždé jinak. Nejlépe mu to jde ráno, velmi obtížně, spíše vůbec, pak večer. Jestliže nepatříte k lidem, kteří si dopřávají pravidelný pohyb, pak byste si měli přestat dopřávat i večerní dostaveníčka u lednice. Ta totiž mohou být příčinou toho, proč máte váhu raději schovanou pod postelí.

Máme pro vás ale dobrou zprávu. Pokud vás přeci jenom bude honit mlsná, můžete na to jít i zdravě. I večer tak budete moct zhřešit, ale rozhodně s menšími výčitkami. Lednice v sobě totiž nemá světýlko proto, abyste do ní chodili za tmy (což bývá mnohým argumentem nočních jedlíků).

Jak se tedy správně stravovat, aby se vám při každém pohledu do zrcadla nezhoršila nálada?

Ne každý pocit hladu je skutečně hlad. Naše hlavy jsou nastavené, že když se nudíme – jíme. Když se díváme na film – jíme. Málokdo vyrazí do kina bez popcornu a coly. I to je psychologický nátlak na naše bezbranné žaludky. Hlava si spojí příjemný zážitek dobrého filmu s dobrým jídlem a mozek už vysílá naše nohy směrem k popkornovači. Předně si uvědomte, jestli skutečně máte hlad. Zkuste nejprve vypít sklenici vody, a když ani poté pocit nepřejde, dejte si menší množství toho, na co máte chuť. Vyčkejte dvacet minut, a jestliže vás onen pocit přejde, máte vyhráno. Když ani to nezabere, ano, pak je to skutečný hlad a ne ten „psychologický“.

Veganská dieta: Vegani hubnou rychle, zdravě a neomezují se ve sladkém


Ke konci dne byste měli být střídmí. Poslední jídlo si dejte maximálně 2-3 hodiny před spaním. Tělo během spánku není schopné strávit živiny, které jste mu dali, a tak si je uloží „na potom“. A vy tloustnete. Zkrátka když spíte, odpočívá celý váš organismus a není, kdo by hromadící se energii zpracoval. Jestliže máte večer nutkání šmejdit po špajzu a zobnout si tohohle a tamtoho, tak jste zřejmě zanedbali něco přes den. Večer si pak žádáte to, co jste během dne vynechali. Proto byste měli mít množství přijímaných látek rozumně rozdělené.

Popcorn, brambůrky a všechny druhy cukrů jsou vůbec největší zlo, co se týká večerních dostaveníček v kuchyni. Pokud vás honí mlsná, zkuste to zdravě. Možná budete překvapeni, jak dobrý může být cottage namíchaný se zeleninou, posypaný bylinkami. Jako sladkou variantu můžete pak sáhnout po selském jogurtu, který dochuťte medem a ořechy. Večerní choutky nejlépe zkrotíte příjmem bílkovin, které potlačí hlad.

Největší pastí je pak „domácí filmový večer“. Obrazovka poutá naši pozornost a my pak už bez kontroly automaticky strkáme ruku do pytlíku s chipsy. Po skončení filmu se pak divíme, že nás škrtí guma od tepláků a žaludek je těžký jako kámen. Jíst by se mělo v klidu, bez jakýchkoliv rušících prvků. Jen tak si jídlo nejlépe vychutnáte.

Diskuze

Reklama