Fit a krásnáTestováníSoutěže

7 potravin, které vám skrytě škodí a nevíte o tom

7 potravin, které vám skrytě škodí a nevíte o tom
Zdroj: Pixabay.com
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Myslíte si, že děláte svému zdraví dobře a přitom si vlastně docela slušně škodíte. Kdo jsou ti skrytí záškodníci v naší spižírně? A jak to, že se dokážou tak dobře maskovat? Jdeme na to, odhalíme je!

Jana Šulcová 10. října 2020

Neříkáme, že nepřežijete, když po nich v obchodě sem tam sáhnete, protože když běžně jíte zdravou a vyváženou stravu, občasný prohřešek se ztratí. Pokud ale tyhle záškodníky konzumujete často nebo dokonce s železnou pravidelností, mohou se projevit problémy minimálně obezitou, občas ale i dalšími závažnými onemocněními. Pojďte se tedy podívat na potraviny, které je třeba v jídelníčku omezit a také, jak je nahradit zdravější alternativou.

1. Tavené sýry

Reklama se nám snaží namluvit, že se jedná o vrchol zdravé výživy. Obsahují ale tavicí soli, které mohou způsobit nedostatek vápníku v kostech, trávicí potíže a překyselení.

Zdravější variantou je čerstvý sýr žervé, tvarohová pomazánka nebo tvrdé sýry.

Přerušovaný půst: Dieta, při které se dosyta najíte
Mohlo by Vás zajímat:

Přerušovaný půst: Dieta, při které se dosyta najíte

2. Rybičky v oleji nebo tomatové omáčce

Správně, ryby bychom do jídelníčku měli zařazovat co nejčastěji, ale hlavně ty čerstvé. Konzervování v oleji dodává našemu tělu o dost více kalorií, než bychom chtěli, o to hůř, že naložené rybičky s oblibou dále zpracováváme do podoby pomazánky s máslem či majonézou, a to už je hotová kalorická bomba.

Čerstvé (chlazené nebo mražené) ryby nebo tuňák ve vlastní šťávě budou mnohem lepší.

3. Křupavé zapékané müsli

Nemyslete si, že zdravě snídáte. Zapékané müsli má vysoký glykemický index – obsahuje velké množství „rychlých cukrů“.

Volte raději sypké obilné vločky, které si smícháte s oříšky nebo jinými semínky.

Bez snídaně den nenastartujete: Tři zásadní chyby, kterých se ráno dopouštíme všichni
Mohlo by Vás zajímat:

Bez snídaně den nenastartujete: Tři zásadní chyby, kterých se ráno dopouštíme všichni

4. Sušené nebo kompotované ovoce

Zklameme vás, i takto upravované ovoce obsahuje velké množství „rychlých cukrů“, které opět přispívají k rozvoji obezity.

Dejte si raději čerstvé sezónní ovoce, případně mražené neproslazené ovoce.

5. Rýžové chlebíčky s polevou

Chroupete také každé ráno polystyrén s tím, že budete šlank? Tak už se netrapte. Rýžové chlebíčky s polevou obsahují velké množství „rychlých cukrů“ a ztužených tuků.

Na neproslazeném müsli nebo raw ovocné tyčince si pochutnáte mnohem víc.

Zelí, ať jsme celí! Tradiční levná superpotravina pomáhá proti nachlazení i s trávením
Mohlo by Vás zajímat:

Zelí, ať jsme celí! Tradiční levná superpotravina pomáhá proti nachlazení i s trávením

6. Sójové mléko

Už se to o něm všeobecně ví, ale stejně si zopakujeme – sójové mléko je pro tělo velmi těžko zpracovatelné a může vyvolávat alergii.

Daleko vhodnější je mandlové, rýžové, ovesné, kozí i kravské mléko (pokud v individuálních případech nezpůsobuje problémy).

7. Ovocné džusy

Dopřáváte si čisté ovocné šťávy nebo koncentráty? Tak to pozor, 100% džus obsahuje ve 250 ml až 6,5 kostek cukru! Ovocné šťávy rozhodně nepatří mezi nezdravé potraviny, jejich častá konzumace však není vhodná. I zmiňované 100% džusy navíc odvodňují, protože tělo na jejich strávení spotřebuje hodně vody.

Věřte, že i vodou naředěná čerstvá ovocná nebo zeleninová šťáva v poměru 1:2 skvěle chutná.

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články