Fit a krásnátestovánísoutěže

Hlavně žádné trápení hladem: Jak jíst a nepřibrat, když vám už bylo 40

Hlavně žádné trápení hladem: Jak jíst a nepřibrat, když vám už bylo 40
Zdroj: Freepik.com
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Každá žena vnímá čtyřicítku trošku jinak. Některá se obává, že vlivem hormonálních změn přibere, jinou děsí ochabující svaly a další je nesvá ze zhoršené pohyblivosti. Nezoufejte, máme pro vás pár tipů, jak se udržet ve formě.

Jana Šulcová 21. listopadu 2020

Asi je zbytečné hledat viníka. To víte, že za to může úbytek ženského hormonu estrogenu, snížení činnosti štítné žlázy i snížení hladiny inzulinu, který reguluje hladinu cukru v krvi. A ať chceme nebo ne, budeme mít pocit většího hladu, a tím pádem budeme chtít i více jíst, čímž budeme i přibírat.

Fenomén lepek: Bezlepková dieta není pro každého, někdy může i ublížit
Mohlo by Vás zajímat:

Fenomén lepek: Bezlepková dieta není pro každého, někdy může i ublížit

Hlavně nehladovte

Pokud si chcete udržet přijatelnou postavu i po 40, nesmíte se poddat svým chutím, ale ani zbytečně hladovět. Podstatné je jíst pravidelně. Nepravidelnost se vůbec nevyplácí, jen podporuje tělo k ukládání tukových zásob na horší časy. Proto si čas dobře naplánujte a jídlo předem připravte. Pravidelným příjmem potravy se totiž metabolismus zrychlí – dokud má tělo co zpracovávat, metabolismus pracuje na 100 %.

Co se stane s tělem, když se budete denně 30 minut hýbat
Mohlo by Vás zajímat:

Co se stane s tělem, když se budete denně 30 minut hýbat

Zapomeňte na slovo dieta

Vytvořte si svůj zdravý jídelníček, který vám bude vyhovovat a nebude vás stresovat. Po čtyřicítce už je potřeba ubrat v konzumaci potravin obsahujících lepek, laktózu a nejíst maso každý den. Naučte se mlsat ovoce a jednoduché cukry, které tělo dokáže zcela zužitkovat. Žádné ze tří jídel během dne není vhodné vynechat. Také omezte alkohol, aby játra mohla odbourávat toxiny a přebytečné tuky v těle.

Přerušovaný půst: Dieta, při které se dosyta najíte
Mohlo by Vás zajímat:

Přerušovaný půst: Dieta, při které se dosyta najíte

Dopřejte si vlákninu

Vláknina je velmi důležitou, ale zanedbávanou složkou našeho jídelníčku. Působí jak na trávicí trakt, tak na imunitní systém, urychluje totiž průchod potravy střevem a stabilizuje střevní mikroflóru a také pomůže zahnat hlad. Dospělý člověk by měl sníst 25–35 g vlákniny denně. Proto si ke každému jídlu přidejte přiměřenou porci ovoce či zeleniny.

Chce to pohyb

Nemusíte si zrovna zaplatit permanentku do posilovny, ale alespoň jedna procházka denně by neměla chybět. A pokud si chceme udržet štíhlou postavu, je nutné si naplánovat pravidelné cvičení alespoň třikrát týdně. Pohyb se zkrátka musí stát důležitou součástí vašeho života. Místo aerobiku třeba poctivě vyjděte každé schody.

Otočte lockdown ve svůj prospěch: Srovnejte si záda tímhle cvičením
Mohlo by Vás zajímat:

Otočte lockdown ve svůj prospěch: Srovnejte si záda tímhle cvičením

Pitný režim

Voda z těla odplavuje toxiny a tím pročišťuje tělo. Pokud celý den nepijeme a večer najednou vypijeme 2 l tekutin, zatížíme ledviny a z těla se nám vyplaví minerály, které potřebujete. Důležité proto je naučit se pít pravidelně, aby naše tělo správně fungovalo.

Hezky se vyspěte

Dopřejte si dostatek spánku v pohodlné posteli a nejlépe na kvalitní matraci v příjemném voňavém povlečení. Ideálně 7 až 8 hodin denně a dbejte na to, aby vás skutečně nic nerušilo. Mobil i notebook dejte z dosahu, nezapínejte televizi.

Probouzíte se rozlámaní? Pozor na maličkosti, které vám kazí spánek
Mohlo by Vás zajímat:

Probouzíte se rozlámaní? Pozor na maličkosti, které vám kazí spánek

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články

Zavří­t reklamu