6 způsobů, jak najít během pracovního dne trochu klidu

16. Ledna 2018
Že je duševní zdraví stejně důležité jako to fyzické, vědí i společnosti jako Google. Své zaměstnance proto školí v oblasti uvědomění.
Zdroj Forbes.com
Ne každý zaměstnanec si může dovolit svého asistenta. Mnozí z nás by ho ale při každodenním pracovním shonu uvítali. Třeba aby po opuštění kanceláře měli chuť věnovat se ještě svým koníčkům. Jak se z pracovního vypětí nezbláznit? A zároveň tak předejít mentálním onemocněním? Terapeut a lektor meditace Simon Cole přináší 6 tipů.

Dnešní doba přeje workoholikům. Nejen zaměstnanci korporátů pracují bez ustání a čím dál víc připomínají křečka v kolečku. Cílová čára ne a ne na dohled. Takoví lidé by ale jistě zmírnili pracovní tempo, kdyby zjistili, že tím zevnitř chátrají.

Chvástá se váš kolega, že zvládá několik věcí najednou? Neberte na to ohled. S velkou pravděpodobností ho brzy skolí syndrom vyhoření.
FastCompany.com

Nepřiměřené pracovní vypětí vede k neschopnosti soustředit se, zvládat konflikty i čelit úzkostem a strachu. „Můžeme strávit spoustu času ve spěchu od jednoho úkolu k druhému. Můžeme si myslet, že tak pracujeme efektivněji, ale pokud jde o mozek, pracujeme více proti srsti. Není divu, že skončíme vyčerpaní,“ řekl deníku The Guardian Mark Williams, profesor klinické psychologie na Oxfordské univerzitě. K obnově zdravého úsudku a pohledu na život přitom stačí jediné – přestřihnout provaz myšlenek a vnímat sám sebe.

Uvědomění lze zjednodušeně popsat jako rozpoložení, kdy se jedinec oprostí od fyzična a přijme vlastní vědomí jako své jediné, skutečné já. Nácvik této disciplíny si osvojily i společnosti jako Google, National Health Service nebo Transport for London. V červenci tohoto roku navíc internetem prolétla zpráva, že se uvědomění bude vyučovat v britských školách. Že je to přehnané? Pak je načase si připomenout, že velká část mentálních onemocnění může u člověka zakořenit už před patnáctým rokem věku...

Naučit své děti zklidnit mysl je stejně důležité jako v případě dospělých. Většina mentálních onemocnění se totiž formuje již před patnáctým rokem věku.
ASDMentalHealth.blog.yorku.ca

Ten, kdo se brzy naučí „krotit“ své myšlenky, bude mít sebe samého více pod kontrolou. Dokáže tak efektivněji komunikovat a rozhodovat se s chladnou hlavou.

Jak ale zjistit, zda k takovýmto schopnostem mám, či nemám nakročeno? Pomoct by měla následující anketa:

Nejste schopný/á si vzpomenout, o čem jste se bavil/a s ostatními?

Jíte u stolu, aniž byste si jídlo vychutnával/a?

Věnujete se svému iPhonu víc než své/mu nejbližší/mu a nejdražší/mu?

Vracíte se neustále k událostem z minulosti, nebo se děsíte, co přinese budoucnost?

Nemůžete se soustředit na čtení tohoto článku?

Pokud jste odpověděli ano, pravděpodobně máte sklony tu a tam fungovat na autopilota. Neházejte ale flintu do žita. Simon Cole, terapeut, poradce a lektor meditace v centru Le Sentier Tranquille na jihu Francie, vám poradí, jak efektivně pracovat a zároveň si zachovat vyrovnanou mysl.

Nemůžete si vzpomenout, o čem jste se včera bavila s kolegyní? Pak byste měla více pečovat o své duševní zdraví.
360refresh.wordpress.com

1. Stanovte si priority

„Největší výzvou pro většinu z nás je naučit se přestat si honit svůj vlastní ocas. Proto kdekoliv jste, vždycky si stanovte tři nejdůležitější věci, které chcete ten den udělat. A NIKDY ne víc než tři. ,1-2-3‘ – tohle je vaše mantra.“

2. Nechte kancelář za zády

Venkovním cvičením přeseknete pouta deprese, napětí a vzteku. Zároveň budete energičtější, pozitivnější a víc v pohodě. Udělejte si čas a zvedněte se od pracovního stolu. Nasajte čerstvý vzduch, i kdyby to mělo znamenat procházku kolem bloku.

3. Zapamatování je polovina úspěchu

„Trik není v tom pamatovat si, co musíte udělat, ale to, že si to máte zapamatovávat. Najděte si proto libovolné slovo – pro mě funguje docela dobře slovo ,look‘ – a dejte mu speciální význam. Třeba jím připomínejte následující mantru: ,Odpočívat, dýchat, myslet‘. A každý den si ji opakujte,“ říká Cole.

Až pojedete příště z práce, vystupte o tři zastávky dříve. Procházkou na čerstvém vzduchu prospějete svému tělu i mysli.
Forbes.com

4. Zkuste desetiminutovou meditaci

Najděte si v pracovním shonu tiché, tmavé a pohodové místo, schovejte se tam na deset minut a meditujte. Pomůžete ukotvit svou mysl a najít klid. Jak na to, se dozvíte tady.

5. Zabavte ruce

 „Pokud zaměstnáte svoje ruce, vaše mysl nalezne klid. To je důvod, proč jsou omalovánky pro dospělé v poslední době bestsellerem. Stáhněte si třeba mandalu na obrázku níže, vytiskněte si ji a kreslete si. Uvolníte tak svou mysl.“

6. Rozvažte tělo

Po osmihodinové pracovní době je pro mnohé vidina cvičení jako záběr z hororového filmu. Věřte ale, že pokud si tento návyk osvojíte, budete nejenom snáze zvládat každodenní pochůzky, ale dokážete všemi smysly i vnímat to, co se děje kolem vás. Mnoho studií a výzkumů v minulosti potvrdilo vzájemný vztah mezi fyzickou kondicí a činností mozku – jedno bez druhého nikdy nemůže pracovat na maximum. Pokud vám zařazení cvičení před nebo za pracovní dobu bude dělat potíže, zkuste načerpat motivaci tady.

Jednota těla a duše je základem pro pevné zdraví. Přivolejte si ho zpět pomocí meditací a dlouhých procházek.
TopSpeedRunning.com

Diskuze

Reklama