Nový den, úspěšný den. Jak na něj připravit tělo a mysl? (I.)

7. Února 2018
Redakce Lifee.cz
Jde to i jinak, než být po většinu dne podrážděný a bez energie. Přečtěte si, jak navrátit chuť do života.
Zdroj Mrwallpaper.com
Jak zatáhnou páku každodenního stresu a napětí? Kvalitním ránem. Díky němu nebudete přes den nabroušení a rozhození, zato vám pomůže si ho aspoň trochu užít. Připravte svou mysl na pěkný a úspěšný den!
Reklama

1. Předběhněte čas

Jste celý den rozrušení, práce nejde od ruky, nestíháte jíst a děláte chyby. To je pravděpodobný scénář vašeho dne, pokud jste zaspali. Stát se to může každému.

Pokud ale budík umlčujete polštářem pravidelně, nevyhnete se stresu na denní bázi. Dostaví se pocity vlastní neschopnosti a při vleklém souboji s časem deprese.

Klidné ráno vás dobře naladí a máte větší šanci, že se vám celkově povede lépe. Vstaňte o něco dřív – 15 minut je fér, co říkáte? Tento drobný úbytek spánku tělo nepostřehne, zato vaše nálada a výkon ano.

Strachu, nervozity i paniky po ránu vás pomůže zbavit i to, když se po probuzení desetkrát zhluboka nadechnete a vydechnete. Tím uvolníte napětí a začnete den s čistou hlavou.

2. Dejte svému dnu vizi

Chci mít pěkný den, nebo špatný? To je důležité si ujasnit hned ráno. Asi vás nepřekvapí, že se doporučuje první varianta. Ale jde to tak jednoduše?

Svým způsobem ano. Pokud si osvojíte představu, že dnešní den půjde všechno jako po másle, vše, co se vám přihodí, uvidíte z té lepší stránky. Přeprogramujte se z režimu „To nejde“ na „Dokážu to“. Není nic, co člověk ještě nezvládl.

To, co se nám přihodí, však neovlivníme. Můžeme se na to ale připravit. S pozitivním přístupem uuž zkraje dne se každý problém bude zdát menší a snáze řešitelný.

Zda se vám během dne bude dařit, můžete ovlivnit tím, že si zkraje dne stanovíte vizi.
LynnDentalCare.com

3. Meditujte

Stačí 10 minut meditace před odchodem do práce a radu číslo dva budete moct přeskočit. Optimismus se totiž dostaví sám. Jak na to, zjistíte tady.

4. Buďte vděční

Opravdu stojí váš život za houby? Rozhlédněte se pro jistotu ještě jednou kolem. Máte zaměstnání, díky kterému můžete být nezávislá/ý? Blízkého, který vás podrží? Zdravé děti?

Někdy se stačí jen podívat z okna a uvědomíte si, že život je vlastně docela pěkný. Problémy lidí prvního světa bývají mravenčí oproti zbytku zeměkoule.

5. Zapusťte pomyslné kotvy

Sebejistotu vám pomůže dodat motivující rozhovor v časopise, citát nebo blogový příspěvek. Nezapomínejte, že mnoho úspěšných lidí začínalo od nuly. Napište si povzbuzující citát nebo obdobný text na papír a ten umístěte tam, kde ho budete mít na očích.

6. Neděste se, ale očekávejte

„To jsem zvědavá/ý, co dnes v práci zase semele.“ Poznáváte se? Pak se po většinu dne nejspíš cítíte trochu jako ve svěrací kazajce.

Život tu není od toho, aby nám „zatápěl“ na každém kroku. Abyste se v něm cítili pohodlněji, přestaňte se děsit toho, co přijde. Raději si představte, co krásného vás v příštích hodinách čeká. Nebo si to napište. Lístek s pracovním názvem „Blížící se radost“ umístěte hned vedle papíru s motivačním citátem.

Nemůžete se dočkat odpoledne s přítelkyněmi? Napište to na papír a mějte ho stále na očích. Budete mít více energie na splnění povinností.
TheSpiritScience.net

7. Koukejte před sebe

Nemá cenu se zaobírat tím, co se včera nepovedlo. S každým probuzením dostáváte novou šanci na lepší prožití dne.

Abyste si to lépe uvědomovali, začínejte každé ráno jinak. Dopřejte si nejprve snídani, přečtěte si rozhovor v časopise, nad kterým jste včera usnuli, nebo se projděte kolem domu. Nakopnete tím hladiny energie a všechno půjde podle plánu.

8. Dopřejte svým zařízením „šlofíka“

Patříte k těm, kteří procházejí novinky či sociální sítě ještě vleže pod peřinou? Pak častěji svou hlavu přirovnáváte k těžkému balónu.

Mozek se s přísunem informací přepne do pohotovostního režimu. A nezáleží na tom, zda čtete zprávy ohledně migrační krize nebo o tom, jaká byla včerejší party vaší kamarádky.

Po zastavení budíku se od telefonu vzdalte. Alespoň na tři čtvrtě hodiny. Pokud potřebujete kontrolovat e-maily, zkuste dodržovat minimálně třicetiminutové intervaly. Udělejte si chvíli pro sebe.

Diskuze

Reklama