Odborník na pohybové ústrojí doporučuje: Nezapomínejte se při práci u počítače hýbat

Odborník na pohybové ústrojí doporučuje: Nezapomínejte se při práci u počítače hýbat
Zdroj: Freepik.com
Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Počítačový display, židle u kuchyňského stolu nebo sedačka v obýváku… naši věrní kamarádi během home office, ale zároveň nepřátelé našich zad i celého těla!

Jana Šulcová
Jana Šulcová 23. listopadu 2020

Už jsou z nás hrbatí Quasimodové? Zatím naštěstí ne, ale pojďme si zavčas zacvičit a protáhnout ty nejvíce namáhané partie, aby se z nás známý Hrbáč nestal. Vždyť kulatá záda nejsou in!

Společné cvičení výrazně zlepšuje partnerský vztah, zjistila nová studie
Mohlo by Vás zajímat:

Společné cvičení výrazně zlepšuje partnerský vztah, zjistila nová studie

Jak na to

Cviky provádíme v sedu na vhodné židli a před zrcadlem. Očima kontrolujeme polohu a správné provedení cviků, které je pro co nejlepší výsledek nezbytné stejně jako pravidelné opakování.

cvičení
Mohlo by Vás zajímat:

Otočte lockdown ve svůj prospěch: Srovnejte si záda tímhle cvičením

První cvik

Výchozí poloha: Jedna paže obejme hlavu seshora tak, že prsty ruky leží v ob­lasti týlu protilehlé strany hlavy a nos se nasměruje k lokti objímající paže. Druhá paže volně visí podél těla.

Provedení cviku: Oči se podívají nahoru a hlava současně mírně tlačí proti ruce dozadu a nahoru. Následuje nádech, hla­va přestane tlačit a při výdechu se oči pomyslně podívají do kapsičky u košile dolů. Stejným směrem klesá hlava. Objímající ruka ji přitom provází, případně lehce napomáhá do pocitu protažení svalů na zadní straně šíje. Po krátké výdrži se hlava vrací proti mírnému odporu ruky zpět do základní polohy.

cvičení, venku
Mohlo by Vás zajímat:

Co se stane s tělem, když se budete denně 30 minut hýbat

Rada lékaře

Jak správně cvičit v domácích podmínkách nám nejlépe poradí odborník. „Nezapomínejte na mírné pootočení hlavy na stranu objímající paže a zároveň nevyvíjejte příliš velký tlak ruky proti hlavě,“ říká MUDr. Jindřich Maršík, vedoucí lékař společnosti Léčebné lázně Jáchymov, a dodává: „Rovněž pamatujte na oboustranné provedení cviku. A pozor! Tento konkrétní cvik rozhodně neprovádějte, pokud máte obtíže s meziobratlovou ploténkou a při nestabilitě krční páteře.

Krizi přežili díky posilovně: Kdo si vypracoval dokonalé tělo během karantény
Mohlo by Vás zajímat:

Krizi přežili díky posilovně: Kdo si vypracoval dokonalé tělo během karantény

Druhý cvik

Výchozí poloha: Ne zcela upažené paže, ruka na jedné straně otočená palcem nahoru, na druhé straně otočená palcem dolů (prsty rukou roztažené od sebe).

Provedení cviku: Hlava se otočí na stranu, kde je otočená ruka palcem dolů ve snaze pohlédnout do dlaně této ruky. Současně se druhá ruka snaží o opačné otáčení palcem nahoru a dozadu. Následuje několike­ré rytmické střídání pohybů rukou a hlavy vždy tak, že hlava se točí k ruce s palcem dolů. Snaha pohlédnout do dlaně ruky na­pomáhá správnému provedení.

U tohoto cviku je pro co nejlepší efekt důležité provedení pohybu v rytmu, nikoliv příliš pomalu.

Jóga je skvělá pro protažení celého těla.
Mohlo by Vás zajímat:

Zázrak zvaný jóga: V čem je tak prospěšná?

Přidat na Seznam.cz Přidejte si magazín Lifee.cz na hlavní stránku Seznam.cz

Další články